رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: برنامه‌هایی برای تسهیل روند صادرات طلا در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند در این حوزه بسیار کمک کننده باشد.

تسهیل روند صادرات طلا از خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، باقر معبودی‌نژاد افزود: همچنین حدود ۵ تا 10درصد طلای بازار مشهد قاچاق است.

وی با بیان اینکه در برخی واحدها نیز هیچ طلای قاچاقی نیست، اظهار داشت: این میزان از سایر شهرهای کشور بسیار پایین‌تر است زیرا طرح‌های متفاوتی برای مبارزه با این حوزه در شهر مشهد مقدس اجرا شده است.

معبودی‌نژاد افزود: سرکشی و بازرسی به واحدهای صنفی به صورت دائمی یکی از اقداماتی است که سبب کاهش وارد شدن طلای قاچاق به این بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه وارد کردن طلای ساخته شده از خارج کاملا ممنوع است، گفت: تنها افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند میتوانند تا 150 گرم طلا به عنوان سوغات با خود آورده و از همان‌ها به عنوان مدل برای ساخت طلاهای داخلی استفاده می‌شود.

معبودی‌نژاد در ارتباط با میزان جریمه در نظر گرفته شده برای فروش طلای خارجی در واحدهای صنفی، بیان کرد: در صورت مشاهده این دسته از کالاها هم خود طلا توقیف شده و هم معادل قیمت آن نیز جریمه برای واحد صنفی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.