معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵ صندوق حمایتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه، نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک را تامین می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، علی یزدانی در جلسه با تشکل های صنعتی و صنعتگران هرمزگان افزود: صندوق های حمایتی می توانند برای حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی ۵ تا ۱۰ برابر اعتبارشان ضمانت نامه صادر کنند.

وی با اشاره به نرخ یک درصدی این ضمانت نامه ها گفت: این ضمانت نامه ها بدون مراجعه به نظام بانکی بین واحدهای صنعتی و تولیدی صادر می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی یکی دیگر از راهکارهای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک را اتصال این واحدها به صنایع بزرگ عنوان کرد و افزود: با خریداری محصولات صنایع کوچک به صورت پیش پرداخت به تامین منابع مالی این واحد ها کمک می شود.

یزدانی با تاکید بر دستور کار تشکیل و تکمیل ۳۶۰خوشه صنعتی در کشور گفت: در هرمزگان ۳ خوشه صنعتی شناسایی شده که تکمیل یک خوشه صنعتی تا اکنون آغاز شده است.

وی افزود: هزینه های استقرار در شهرک های صنعتی نیز برای واحدهای صنعتی کوچک به صورت ۲۰ تا ۳۰درصد نقدی و بقیه در اقساط بلند مدت است که در صورت بهره برداری پیش از موعد تخفیف هزینه داده می شود.

کمبود نقدینگی، نیاز به حمایت های تعرفه ای در واردات مواد اولیه و صادارت محصولات، بالا بودن حقوق دولتی در بخش معادن، کمبود پایانه های صادراتی ویژه صنایع و نیاز به زمین برای راه اندازی شهرک های صنعتی ویژه از مهمترین مشکلات صنعتگران هرمزگانی بود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.