ثبت نام اعتکاف رجبیه از 21 فروردین ماه جاری آغاز می شود و تا یکم اردیبهشت ماه ادامه دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس ستاد اعتکاف خراسان جنوبی گفت: مراسم معنوی اعتکاف هر ساله از سیزدهم ماه رجب آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

حجت الاسلام سلم آبادی افزود: برای شرکت در اعتکاف، ثبت نام ها از ابتدای ماه رجب آغاز می شود و تا 12 ماه ادامه دارد که در استان به تاریخ شمسی از 21 فروردین ماه آغاز و تا یکم اردیبهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هیات امنا مساجد وظیفه برگزاری و تدارکات مراسم اعتکاف را برعهده دارند، گفت : برگزاری حلقه های معرفت، اعزام مبلغ های ویژه، تصحیح قرائت، بیان احکام و برگزاری نماز جماعت از جمله اقدامات سازمان تبلیغات در مراسم اعتکاف امسال است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در بیرجند 16 مسجد برای مراسم اعتکاف مورد استفاده قرار گرفتند افزود: بسیاری از مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف شرایط و امکانات مناسبی ندارند و تلاش می شود تا امسال حداقل 18 مسجد برای برگزاری این مراسم آماده شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان اظهار کرد : تاکنون بودجه های مراسم اعتکاف مشخص نشده است و اگر بتوانیم خیران بیشتری را برای امسال جذب کنیم قطعا درصد شرکت کننده بیشتری خواهیم داشت.

حجت الاسلام سلم آبادی تصریح کرد : پیش بینی می شود که امسال جمعیتی بیشتر از سال گذشته در این مراسم شرکت کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.