رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی خراسان رضوی خواست تا با اعطای وام‌های طولانی مدت با نرخ بهره متناسب، کارخانه‌های این استان را از بحران تعطیلی نجات دهند.

کارخانه های خراسان رضوی در بحران تعطیلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازخراسان رضوی، محمد مظاهری گفت: طرح اعطای وام محصولات خانگی به مصرف‌کنندگان اگر به‌صورت کارشناسانه اجرا می‌شد، می‌توانست به حرکت و رونق بازار کمک کند.

وی تاکید کرد: در واقع دولت باید به تولیدکنندگان یارانه بدهد و در بین مردم پول تزریق کند تا از طریق سیاست‌های تشویقی و کمک‌های مالی میل به خرید را در شهروندان افزایش و کارخانه‌هارا از بحران تعطیلی نجات دهد.

مظاهری با اشاره به اینکه انجمن صنایع لوازم خانگی استان جلسه مشترکی با هیئت‌های اقتصادی خارجی که در ماه‌های اخیر به استان خراسان رضوی سفر کردند نداشتند، اظهار داشت: از طریق استانداری، انجمن‌های صنفی و اشخاصی که با شرکت‌های تولید‌کننده خارجی در ارتباط هستند، پیگیری‌هایی در راستای ایجاد همکاری برای تعامل تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی انجام شده ‌اما تاکنون به مرحله عمل نرسیده است.

وی افزود: انجمن صنایع لوازم خانگی خراسان رضوی آمادگی کامل برای انجام همکاری‌ها با همتایان خارجی خود را دارد و نامه‌نگاری‌ها با مسئولان انجام شده اما نتیجه نداشته است.

مظاهری با اشاره به اینکه در سال گذشته یک سوم کارکنان برخی از شرکت‌ها تعدیل شدند گفت: دولت اگر سرمایه در گردش در اختیار کارخانه‌ها قرار دهد، تولیدکنندگان توان افزایش نیروی کار خود را خواهند داشت اما گر اوضاع اقتصادی به همین منوال پیش رود اوضاع در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.