مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 50 مسجد در استان اردبیل میزبان معتکفین خواهد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی برگزاری آیین اعتکاف در اردبیل اظهار کرد: همه‌ساله برنامه‌های ایام‌البیض در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود که برگزاری این مراسم فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را احساس کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 50 مسجد در استان اردبیل میزبان معتکفین خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روایات و سیره اهل بیت بر تقرب جستن و نزدیکی به خداوند در سایه آیینی همچون اعتکاف تأکید شده است افزود: بیشترین تاکید در برگزاری آیین اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه مبارک رمضان است اما در دو روز 13 و 15 رجب نیز روزه‌داری توصیه شده و به این ترتیب با افزودن یک روز میانی به این ایام آیین اعتکاف همه ساله در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در کنار روزه‌داری حضور در مسجد و برپایی نمازهای جماعت و برپایی محافل انس با قرآن در این ایام مورد تاکید است به طوری که باید از این مراسم به عنوان یک آیین دینی تاثیرگذار و بزرگترین محفل معنوی برای جوانان یاد کرد.

ستوده وجود گرم و پرشور جوانان را در مراسم اعتکاف یکی از ظرفیت‌های عظیم توصیف کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز حضور جوانان و گروه سنی میانسال در مراسم اعتکاف زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را فراهم بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.