فرماندار شوشتر خواستار الحاق 11 هزار هكتار از اراضی حاصلخيز غرب شعيبيه به طرح كشاورزی مقام معظم رهبری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حيدر نجفی فر گفت: اين 11 هزار هكتار از اراضی مستعد كشاورزی غرب شعيبيه همه دارای حقابه دائم هستند و نيازی به تخصيص آب جديد ندارند كه بهسازی اراضی می تواند در افزايش توليد كشاورزی اين منطقه تاثير داشته باشد و بر همين اساس در نشستی كه با وزير نيرو داشتيم قرار شد كه از محل فروش اوراق مشاركت عمليات بهسازی اراضی در آنیها شروع شود.

وی با اشاره به شتاب گرفتن طرح كشاورزی 550 هزار هكتاری (موسوم به طرح مقام معظم رهبری) بعد از سفر رئيس جمهوری به خوزستان بیان داشت: شوشتر با 63 هزار هكتار بالاترين سطح اين طرح را در استان دارد كه 11 هزار هكتار آن در شرق شعيبيه قرار دارد.

نجفي افزود: طرح رهبری در 7 هزار هكتار از شرق شعيبيه آغاز شده كه 4 هزار هكتار از اين طرح در اختيار مالكان قرار گرفته و يا در تابستان امسال تحويل مي شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در همين راستا كانال اصلي آب به طول 22 كيلومتر براي انتقال 10.5 مترمكعب آب در سال 1393 به صورت آزمايشي و پارسال به صورت كامل تكميل و بهره برداري شده است.

وي با بيان اينكه تا سال 1392 بخش شعيبيه فاقد انشعاب گاز بود افزود: هم اكنون 24 روستاي شرق اين بخش داراي گاز هستند و گازرساني به غرب شعيبيه نيز آغاز شده و شبكه اصلي آن تا پايان امسال به اتمام خواهد رسید.

حیدر نجفي فر ادامه داد: انتظار است كه همزمان با اجراي شبكه گازرساني غرب شعيبيه عمليات نصب علمك ها نيز انجام شود.

فرماندار شوشتر همچنين اظهار كرد: 53 طرح از محل اعتبارات ستاد اجرايي فرمان امام با اعتبار 200 ميليارد ريال برنامه ريزي شده كه مقرر شده امسال از محل اعتبارات استاني 100 ميليارد ريال آن تامين شود و پل ديلم نيز در اين طرح ها ديده شده است.

وي با تاييد بي كيفيت بودن آب آشاميدني بخش شعيبيه گفت: با توقف طرح آبرساني غدير در اين منطقه، قرار است كه طرح جايگزين با اعتبار 50 ميليارد ريال اجرايي شود.

نجفي فر در ادامه حل مشكل درماني بخش شعيبيه را از ديگر مطالبات مردم اين بخش عنوان كرد و گفت: واگذاري 700 هكتار از اراضي بخش ميان بندان، بنا به تصميم شوراي اقتصاد و شوراي كشاورزي استان، به فارغ التحصيلان بيكار نيز از ديگر مواردي است كه انتظار داريم انجام شود.

وي با اشاره به در اختيار داشتن 14 هزار هكتار از اراضي شعيبيه به شركت كشت و صنعت نيشكر امام خميني تاكيد كرد: بخشي از درآمدهاي اين شركت بايد براي آباداني و احداث زيرساخت هاي اين بخش اختصاص داده شود.

شوشتر در شمال خوزستان متشكل از بخش هاي شعيبيه و مركزي است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.