کوهنورد باسابقه ایرانی فردا راهی نپال می شود تا به بام دنیا صعود کند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عظیم قیچی ساز با صعود به قلل اورست و لوتسه وارد باشگاه  8 هزاری ها خواهد شد و نخستین ایرانی است که به این افتخار دست می یابد.

وی به خبرنگار ما در خصوص اعزامش به هیمالیای نپال گفت: برای صعود به قلل اورست به ارتفاع 8800 متر و لوتسه با ارتفاع 8543 متر فردا راهی نپال هستم ، برای آماده ماندن و افت نکردن بدنم 6 ماهی است، تمرینات هوازی ، کوهنوردی، دوچرخه سواری و دوومیدانی می پردازم.
 
قیچی ساز تصریح کرد: مدت برنامه ام 2 ماه طول خواهد کشید و پرسه هم هوایی و ارزیابی شرایط جوی منطقه در برنامه ام وجود دارد و با فتح این قلل به جمع باشگاه 8 هزار تایی ها خواهم پیوست و اولین ایرانی هستم که به این موقعیت دست می یابم .
 
وی در ادامه گفت: دراین صعود قصد دارم، بدون کپسول اکسیژن به بلندترین کوه جهان را فتح کنم، این دومین صعود من به اورست خواهد بود نخستین بار سال 84 به همراه تیم ملی رهسپار شدم که همراه کپسول اکسیژن بود.
 
قیچی سازبیان کرد: برای صعود بدون کپسول اکسیژن به قله باید تمرینات زیاد انجام داد و تجربه کافی داشت و رکوردها را افزایش داد.
 
وی  تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر تبریز بیشتر برنامه های مرا حمایت می کنند که جا دارد از آنها تشکر کنم.
 
**مربیگری بعد از بازگشت از اورست
قیچی ساز در این مورد اضافه کرد: با فتح این قلل و رسیدن به اهدافم دیگر به صعود های 8 هزار متری نمی روم و تجربیات خود را در اختیار کوهنوردان کشورمان خواهم گذاشت.
 
**به کوهنوردی باید واقع گرایانه نگاه کرد
وی  در ادامه بیان  کرد:در این ورزش نباید خطرپذیری کرد و اعتماد به نفس کاذب داشت ، باید با تجربه بود و بدون احساسات کوهنوردی کرد در غیر این صورت تلفات خواهیم داد.
 
قیچی سازدر این باره خاطر نشان کرد:در زندگی همه چیز را به کوه تشبیه می کنند واینکه در برابر مشکلات باید مانند انها صبور وحوصله زیاد داشت.

انتهای خبر /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار