گزارش/

چرا دهه شصتی‌ها اینقدر معروف شدند!/ کدام دهه موفق‌ ترند؟

دختران و پسران دهه 60 ویژگی های خاصی دارند، که آنها را بیش از دهه‌های دیگر معروف کرده است.

ناگفته‌هایی از دختران و پسران دهه 60 / کدام دهه موفق ترند؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان جوانان امروز و كودكان ديروز ،دهه شصتي هايي كه به قول خودشان نسل سوخته جامعه ايراني به شمار مي آيند و از همه چيز و همه كس ناراضي و شاكی هستند اما چرا ؟آيا نارضايتی آن ها صحيح است؟

در عصری كه امروز در آن قرار داريم اگر توجه جدی به معظلات نسل جوان و ایجاد فضای مناسب و پر امید به این افراد نشود به طور قطع شكاف هايي در جامعه به وجود مي آيد.

در سال هاي اخير بسياري از جوامع ميل بسياري به سرمایه گذاری براي این قشر دارند اما متاسفانه توجه بِه اين موضوع در جامعه ما کمرنگ بوده و یا به آن توجه نمي شود و يا بهتر است بگوييم به برخي از آنها چرا كه با گفت و گويي ساده با آنها متوجه مي شويد كه جوانان خود را به دو گروه دهه شصتي ها و هفتادي ها تقسيم كرده اند.

گراني،عدم داشتن شغل مناسب،سختگيري هاي مجدانه والدين براي ازدواج،نداشتن شرايط براي تهيه ي مسكّن از جمله مواردي هستند كه اين جوانان به آن معترض بوده و به گفته ي خودشان درس و ادامه تحصيل تنها سرگرمي و اميد به زندگی آن ها شده است.

کودکان دهه شصتي معروف به نسل سوخته ، نسلي كه هم اكنون به جواناني تبديل شده اند كه به قول خودشان خيلي از لذت هاي دنيوي نصيبشان نشده و اكنون دهه هفتادي ها به جبران كمبودهايي كه آن ها داشته اند با تمام وجود إمكاناتي كه براي اين نسل وجود دارد تلافي تمامي سختي هايي كه دهه شصتي ها متحمل شدند را به جا مي آورند.

**دهه شصتی‌های هميشه معترض و دهه هفتادی‌های همه جا حاظر

امير ، ليلا، سياوش،عليرضا و سيمين هاي بسياري هستند كه وقتي پاي درد و دلشان مي نشينيم اينگونه زبان مي گشايند حدود ٢٠ يا ٣٠ سال گذشته کودکانی چشم به جهان گشودند كه اطلاعات زيادي از جنگ و خونريزي و درگيري نداشتند اما در سنين بسيار پايين و أوج نوجواني كه بايد به تفريح و سرگرمي مشغول مي شدند ، خود را البته با ميل و اشتياق در لباس رزم و در جبهه هاي جنگ يافتند،نوجوانان ١٣ -١٤ ساله اي كه يك شبه بزرگ شدند و به بزرگ مردان غيور و مثال زدني تبديل شدند ، رشد كودكاني از جنس موشک و خمپاره.

روزگاری كه درگیر جنگ تحمیلی بودیم و دلبستگی به جز چند عروسک و فرار به انباری که برای فرار از موشک صدام به آن پناه می بردیم و در آن مدت شنواي قصه هاي زيباي مادربزرگ بوديم نداشتیم.

انباري هايي كه آن زمان از آن ها با نام پناهگاه ياد مي شد، هنوز هم صداي وحشتناك آن آژير ها در گوشم وجود دارد،آژيري كه حتي فرصت نداشتيم خودمان فرار كنيم، ناگهاني خود را در آغوش پدر مشاهده مي كرديم كه در حال دويدن بود.

علي رضا : من از همان دهه شصتی هایي هستم كه معتقدم ما نه زندگي بی دغدغه و آرام دهه 40 و 50 یی ها را داشتيم و نه از زندگی راحت طلبانه و پر از تکنولوژی دهه 70 و 80 یی ها بهره اي برده ايم چرا كه زندگي كنوني دهه هفتادي ها به قطع يقين قابل قياس با زندگي ما نيست.

اما براي اينكه به قول معروف يك تنه به قاضي نرفته باشيم با گروهي از دهه هفتادي ها نيز به گپ و گفت نشسته و سخنان آن ها را نيز مد نظر قرار داديم.

گروهي از دانشجويان دانشكده سوره كه متولد سالهاي ٧٤ و ٧٥ بودند دل پري از مظلوم نمايي دهه شصتي ها داشتند: شايد شرايط زندگي ما راحت تر از دهه شصتي ها بود اما زرنگي،اعتماد به نفس بالا و پر جنب و جوش تر بودن ما را نمي توان ناديده گرفت چرا كه برخي از دهه شصتي هاي به قول خودشان هميشه مظلوم در كنج خانه نشسته و هميشه منتظر پيشرفت و شرايط مطلوب هستند و هيچ وقت اين موضوع را كه ما تلاش بيشتري نسبت به آن ها داريم را قبول نكرده و نمي كنند.

**رسوبات مشكلاتي كه براي تمامي جوانان در كشور وجود دارد

ازدواج و ادامه تحصيل دو موضوع بسيار مهمي كه در زندگي هر شخصي تاثير شگرفي دارد، كه در اين خصوص ازدواج دهه شصتي ها نيز به يك داستان تعريف كردني و به نوعي نقل محافل بدل شده است، ماجرايي كه خود اين جوانان نيز قبول  و دلائل بسياري براي عدم ميل  به ازدواج خود در سر دارند ، دلايلي كه به قول خودشان مهم است و عين صبوري و تواضع  ميدان را خالي كرده و جا را براي  دهه هفتادي هاي هميشه در صحنه باز كرده و مجردي را براي ادامه ي زندگي خود برگزيده اند.  

با توجه به اينكه دهه شصتي ها دلايل خود را در عدم ميل به ازدواج بيان كردند در گفت و گويي با غفار تبريزي روان شناس متوجه شديم كه دلايل اين افراد براي شانه خالي كردن از ازدواج خيلي صحيح نيست.

غفار تبريزي مي گويد: بالارفتن سطح توقعات دهه شصتي ها مهم ترين عامل براي عدم ميل و رغبت آن ها براي ازدواج است و اين در حالي است كه دهه هفتادي ها با توجه به توقعات محدود تري از شريك و همسر آينده خويش دارند ،زودتر ازدواج كرده و به همين دليل است كه جواناني با سن بيش از سي سالگي كمتر ميل به ازدواج و  تشكيل ازدواج دارند.

اما از مسأله ازدواج كه چشم پوشي كنيم به مسأله ي ديگري به نام تحصيل مي رسيم كه گويا ميل به درس خواندن و ادامه ي تحصيلات در جوانان دهه شصتي بيش از جوانان ديگر است چرا كه با بررسي آمار متوجه مي شويم كه تعداد افراد دانشگاه رفتهاز سال ٨٠ تا ٩٠ از يك ميليون و دويست هزار نَفَر به نهصد و بيست هزار نَفَر كاهش پيدا كرده است و اين يعني ادامه تحصيل براي دهه شصتي ها اهمييت بيشتري داشته است كه اميدواريم اين روند ادامه پيدا نكند.

در صحبت با اين دو گروه افرادي كه از دو نسل مختلف بودند به خوبي متوجه مي شويم كه آن ها با توجه به تمامي اختلاف نظر هايي كه دارند در يك خصوص مبني بر اينكه دهه هشتادي ها كودكاني عجيب با طرز فكري عجيب تر هستند اتفاق نظر داشتند و معتقدند كه كودكاني با زندگي در چنين شرايطي  و تربيتي اغلب لوس چه آينده اي در پيش خواهند داشت؟

ايجاد رفاه و آسايش براي دهه شصتي ها،هفتادي ها و هشتادي ها قطعا براي مسولان يكسان است كه اميدواريم در اين خصوص تلاش بيشتري صورت گيرد تا مشكلات  در زندگي آن ها رسوب نكند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بله تا قبل از مدرسه رفتن خیلی ترسناک بود دائم شهید می آوردن برای خاک سپاری ولی خواب ما که بچه بودیم نمی دونسیم شهید چیه
کسی وقت نداشت برای بچه ها وقت بگذارد آرزوی خوردن یک کیک یزدی
نیمکت ها سه ردیف و هر ردیف سه نفر منم وسط بغل دستم هم چپ دست نشته بود ولی خوبیش به این بود که همیشه چند نفر رو کنارت داشتی بطوریکه به زور دم غرب راهی منزل می‌شدیم
با ی شعر داشتیم ،عدس و نخود ، هرکه رود ، خانه خود
دورانی خوشی بود بچه بودیم ولی هیچگاه احترام به بزرگترها را فراموش نکردیم شاید بگویند ساده بودید ولی ن میفهمیدیم اگر به کسی بی احترامی می کردیم عذاب وجدان راهایمان نمی کرد تخس بودیم ولی ادب داشتیم ، زندگی بدونه گاز ، تلفن ، و آب شهری قطعی ، موتور پلاکستان ، برق لامپ صد، تلویزیون سیاه و سفید صندوقی بیست دقیقه طول می‌کشید بالا بیاد ،همه انگل داشتن و خارش ، خر و گاری سواری ،ژیان ، علاعدین ، والور نفتی ، چراغ نفتی ،بخاری نفتی ، چراغ گیل سوز نفت و تبدیل به گاز میکرد ،قنات های پر آب و و و
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
با سلام،من متولد نیمه اول دهه شصت ام،بله باید قبول کرد که نسل ما سوخت،حقیقت همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناامید از فردا
۲۲:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
با سلام متولدده اول فروردینم که ای کاش بدنیا نیامده بودم سی اندی سال با فکر قصه با بدبختی یک روز خوش ندیدیم چه ازبچگی وچه ازنوجوانی وچه جوانی حالا که واقعا دیگه سیر اززندگی شدم همه چیز که پول وکار نیست ازدواج نکردیم ودیگر با این وضعیت اقتصادی که مسعولین از خدا بیخبر برامون بوجوداوردن ببینید تو هر خانه یک یاچنددهه ۶۰ وجوددارد پدر مادرامان روز خوش ندیدن خدا باعث بانیش نیامورزد دهه شستیها دیداربه قیامت ببینیم ان طرف هم همینتور خدایا ان طرف کمی هوای مارا داشته باش راستی نگفتم متولدنهض سال ۶۱ هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوستان .یه دهه شصتی ام و واقعا دلم برای اون دوره تنگ شده چون هیچ جذابیت خاصی تو این دوره نمی بینم و ازدواج هم نکردم. درسته که هیچی نداشتیم ولی خودمون بودیم و خودمون و دنیای عجیبمون.درود بر دهه شصت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
آفرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دهه شصتي هاي مظلوم و بدبخت و از همه جا مونده
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۳:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته که ما دهه شصتیا با کلی کمبود و عقده بزرگ شدیم...
ولی هیچ وقت تلافیشو سر نسل بعد و سر بچه هامون خالی نکردیم....
ما تمام عقده هارو تو خودمون کشتیم و برای نسل بعد بهترینهارو خواستیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
دهه هفتادی های محترم لطفا اینقدر تفاوت سنی زیاد ازدواج نکنید پسره متولد 60 میاد دختر 72 میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
ان شاالله همه مشکلات رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من الان لیسانسم و بیکارم با این گرانی و فقر چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من الان لیسانسم و بیکارم با این گرانی و فقر چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
واقعامشکل مادهه شصتی هاازدواج است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من خودم متولد 60 ام
ولی به هیچ وجه 66-69 رو دهه شصتی حساب نمی کنم
این یک اصطلاحه که شما باید یک چیزایی رو دیده باشی که دهه شصتی باشی
بهترین تعریف از دهه شصت اینه:
دهه به مرکزیت 60
یعنی سالهای 55-65
ولی خب اوج بدبختی برای خود سال 60 ای ها بوده


یک مطلب مهم هم اینه که وقتی یک مشکلی پیش میاد اونهایی که زودتر به اون مشکل میخورن بیشتر به فنا میرن. مثلا مدارس سه شیفته به 57 ای ها خورده ولی تا به 67 ای ها برسه کلی راه حل براش پیدا شده. حتی اگر جمعیت 67ای ها بیشتر باشه
Finland
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
واقعا در این که دهه شصتی نسل سوختس شکی نیست.
اما این که یک سری آدم را بکوبیم که تو می تونستی رشد کنی و اگر نکردی تقصیر خودته و بس به این دلیل که در فلان دهه به دنیا اومدی کار درستیه واقعا؟ این که چون در فلان دهه به دنیا اومدی وضعت خوب بوده یا بد بوده!!!
United States of America
علی
۱۰:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ما پسران مجرد از همه ی دهه ها اساسی ترین مشکلمان سربازی است به خاطر فرار از سربازی است که تا مقاطع بالا تحصیل میکنیم و تن به ازدواج نمی دهیم چون با حقوق 200 تومن انصافا نمیشود زندگی کر
Germany
حمید
۱۴:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ولی در کل دوستان خاطرات دهه شصت ماندگار شد با همه تلخ و شیرینش من آرزو دارم برگردم همون زمان. انسانیتها و صممیمیتها خیلی بهتر وبیشتر بود. یادش بخیر
Netherlands (Kingdom of the)
الهه باران
۱۶:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۶
نظر همه دوستان رو خوندم چرا بهم میپرید چرا فکر نمیکنید ماها که به هیچ جا باوجود همه تلاشمون نرسیدیم ربط به دهه تچلدمون داره فقط مسیله اینه پولدارا به همه جا میرسن فقیرا به هیچ اصلا ربطی به هیچ دوره هم نداره من دوره شصتیم ولی دیدم هفتادی وپنجاهی فقیروبدبخت شصتی پولدار
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
من دیگه از دهه شصتی ها یه سطح پایین تر بودم.وسیله بازی برام نمیخریدن چون فرزند یکی مونده به آخر بودم کلا تو خیالات بودم.حتی برای کنکور کتاب نداشتم بخونم.همیشه درسم خوب بود اما پدر و مادرم درگیر بچه های بزرگتر یا مشکلات خودشون بودند.مشکل ما جمعیت زیاد فرزندان بود.اگه تو دهه هفتاد بودم کلی عشق و حال میکردم.الان هنوز لذت ماشین سواری و نچشیدم بچه های هفتادی کل شهر رو میچرخن.خوش سانسن همین.زیادی هم خوش سانسن.یه بچه یادو بچه ان.پدر و مادر هم خرج ازدواج و عروسیشون رو میدن.سی سالم که شد کم مونده بود پدر و مادرم پرتم کنن بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
من دیگه از دهه شصتی ها یه سطح پایین تر بودم.وسیله بازی برام نمیخریدن چون فرزند یکی مونده به آخر بودم کلا تو خیالات بودم.حتی برای کنکور کتاب نداشتم بخونم.همیشه درسم خوب بود اما پدر و مادرم درگیر بچه های بزرگتر یا مشکلات خودشون بودند.مشکل ما جمعیت زیاد فرزندان بود.اگه تو دهه هفتاد بودم کلی عشق و حال میکردم.الان هنوز لذت ماشین سواری و نچشیدم بچه های هفتادی کل شهر رو میچرخن.خوش سانسن همین.زیادی هم خوش سانسن.یه بچه یادو بچه ان.پدر و مادر هم خرج ازدواج و عروسیشون رو میدن.سی سالم که شد کم مونده بود پدر و مادرم پرتم کنن بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش 65
۱۰:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۵
بنازم دهه شصتی ها رو
چرا که بسیار عاقل و آینده نگرند
اینکه میگید دهه شصتی ها این جورند یا اون جورند باید بگم که اگه به هر چی راضی میشدیم که الان جمعیت از اینی که هست بیشتر بود ! در صورتی که همین جمعیت رو هم نمی تونید ساپورت کنید...
اینو گفتم که بدونید دهه شصتی عاقل ترین نسل ها هستند و عقیده دارند پیشگیری بهتر از درمان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
اتفاقاتحصیل کرده ترین نسل و فهمیده ترین نسل،همین دهه شصتی ها هستند بدون تعصب-یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
سلام اخرین سال دهه شصتم حتی سال 69 تا 70 خیلی با هم فرق دارن در ضمن من هنوز 25 سالمه و دنبال کارم با مدرک لیسانس حسابداری اما برا خدماتم راضی به همکاری هستم دهه شصتی یعنی نجابت یعنی سادگی یعنی تلاش برا زندگی بهتر اینو من میگم که هم رفیق دهه 70 دارم هم دهه 60
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
سلام من یک دهه هفتادی ام و آره میلم به ازدواج بیشتر و به درس کمی کمتره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتی ها آینه عبرت دهه هفتاد شدن
اونها فقط اشتباه دهه شصتیهارو تکرار نکردن
وقتی دهه هشتاد به جوانی رسید مشکلات دهه هفتاد ها نمایان میشه
مشکل دهه شصت بیشتر تحصیلکرده نبودن والدین و بی برنامه گی دولت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصت یعنی:
صدای آژیر و فرار و ترس
صف طولانی نون
صف طولانی جنس تعاونی
صف طولانی نفت
کلاس چهل نفره
کتک خوردن از معلم و ناظم
دو کانال تلویزیون
فوتبال تنها سرگرمی
قطع شدن مداوم برق
بیشترین رشد جمعیت و بیشترین تقاضای کار و کمترین فرصت شغلی
همه اینها باعث شد بیشترشون کم توقع باشند و ساده و پاک.
الان هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
وقتي جنگ تموم شد بزرگترين دهه شصتي هفت ساله بود اونوقت چجوري كلاس چهل نفره و آژير و فرار و ... يادشونه؟ زندگي آدم ها توي ايران به دهه ربطي نداره كه اينقدر احساس بدبختي ميكنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
ایناهمه چرت وپرته یه فکری بحال مردم بایدکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتی یادش بخیر
احترام
مرام رفاقت
سادگی
حیا
معرفت
احترام
غرور جوانی
آرزوهای ساده
دنیای ارزان
لذت داشتن
هرچند تحریم بودیم ولی خوش گذشت خوشحالم دهه شصتی ام
یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
شما کجا بودی که بت خوش گذشت؟؟ وقتی جوونامون میرفتن؟؟ وقتی جنازه شون بر می گشت؟؟ وقتی مملکتمون ویران شد؟؟ وقتی دانشگاه جا نداشت بریم تو؟؟ وقتی کار گیرمون نیومد؟؟ کی؟؟؟ کجا خوش گذشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه 60 مساوی با صف های طولانی نفت نان شیر ورودی مدارس دانشگاهها و... هست.حالا هم فرصتهای کم شغلی و تحریم که منجر به بیکاری شده و در میانسالی هیچ آینده روشنی را نمیتونن متصور بشن.اونهایی هم که شغلی دارن درگیر مشکلات استخدام و پربودن تمام فرصتهای شغلی بهتر توسط ده 40و 50هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من یک دهه پنجاهی و مجرد هستم.هیچ دلخوشی وانگیزه برا ادامه زندگی ندارم. به تنها چیزی که فکر می کنم پایان زندگی در این دنیا و راحت شدن از این وضع آشفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
برعکس همه اعتقاد دارم نسل دهه 60تی ها افراد باجرات و جربزه و خوش شانسی هستند که اکنون کشور و رهبر ی به وجود آن ها افتخار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
درود بر متولدین 1359
اخرین بازمانده های دهه 50 و اغاز دهه 60
روز جنگ
پخته
اب دیده
شجاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
مگه اینکه. به هفتادی بودنمون افتخار کنیم وگرنه چیزی برای افتخار برامون نذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ی سوال مهم میخوام بدونم نویسنده این متن خودش متعلق به کدوم دهه هست بنظر من که قطعا ی دهه هفتادی هست چون کاملا مشخصه جانبدارانه و بدون ادله کافی صحبت کرده وگرنه فقط کمترین موردش اینه که حداقل میگفت شرایط قبولی کنکور دو مرحله ای با کنکوری که همه نفرات قبول میشن چه فرقی داره تا معلوم شه سعی و تلاش کی بیشتر بوده هزار و یک دلیل وجود داره که دهه شصتیها تلاش مضاعفتری داشتن در ضمن من دهه پنجاه به دنیا اومدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
با سلام بر همه دهه ها.
اما ما دهه شصتي ها راه را براي هفتاديها هموار كرده ايم. ما سوختيم در حاليكه يه اسباب بازي هم نداشتيم ولي براي دهه هاي بعدي رايانه و غيره را خريديم. ما هميشه سرمان مي زدند ولي ما هفتاديها را نزديم و تشويقشان كرديم تا اعتماد به نفسشان بالا باشه و ........ پس ما سوخته نيستيم ما ايثار كرديم تا دهه هاي بعدي راحت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتی ها لوس هستند خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
همه دهی های ایران با حالن.با حال هم می مونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
وقتی دولت برای جوان ها اشتغال پایدار و مناسب شخصیت اونها مهیا نکنه، جوان هم نمی تونه برای آینده اش تصمیم بگیره مثلاً ازدواج کنه و به فکر داشتن فرزند هم باشه. مجبوره کنج خونه بنشینه و غصه بخوره. وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شی و هیچ جا قبولت ندارند و از طرف جامعه هم طرد می شی و پول هم نداری باید چه کار کنی؟ خوب می شی نسل سوخته دیگه. مثل من که ناامید از آینده هستم. فارغ التحصیل ممتاز ولی فاقد درآمد و زندگی. روی سخنم با مسئولین و دانشگاه ها و مدارس است: خیلی مواظب نوجوانان و جوانان باشید (کار، ازدواج و تحصیل) و هرگز و هرگز و هرگز بین آنها تبعیض قائل نشوید که خداوند هرگز راضی نخواهد بود و دودش هم به چشم کل کشور خواهد رفت چون نوجوانان و جوانان، آینده ساز کشور هستند. هر چقدر بنیه علمی و اخلاقی و امید آنها را تقویت کنید، موتور کشور سریعتر و بهتر خواهد چرخید. حالا گوش شنوا کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتی ها واقعا خودساخته ن
کشور کمکشون نکرد
موقعه سربازی هیچ طرحی نبود
موقعه گرفتن وام هیچ طرح مناسبی نبود
بخاطر همین اینقدر مشکلات که کشیداند دوست دارند فرزندانشون به راحتی رشد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شستی ها اکثرشونم بیکارند مسیولینم می کن سنشون زیاد شده ، در صورتی که ی عمریه دنبال کارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من خودم دهه هفتادیم و خواهرم دهه شصتی.دهه شصتی ها بچه های مودب،درسخون،باایمان و خلاصه از نظر اخلاقی همه چیز تموم بودن وهستن اما هفتادی ها این خیلی از این ویژگیها رو که ندارن ،خیلی هول هستن به خصوص یه عده ی زیادی از دخترا که خیلی صبر کنن ۱٨ سالگی شوهر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
گزارش مزخرفیه ! میخواهید صورت مساله رو پاک کنید واقعیت اینه که مشکلات برای همه جوانان هست برای درصد بالایی تا خرخره و عده کمی هم مشکلاتشان کمتر اما کمتر جوانی هست بی مشکل باشه مسئولین مملکت بجای اندیشیدن به چهار گوشه دنیا و احساس مسولیت در قبال بقیه منطقه ! جوانان مملکت خودمان رو دریابند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
(ما دهه شصتیها محکوم به سکوت هستیم )
(ما دهه شصتیها محکوم به بیکاری و اعتیاد هستیم )
(ما دهه شصتیها محکوم به فقر امکانات هستیم )
(ما دهه شصتیها محکوم به مجرد ماندن هستیم )
(ما دهه شصتیها محکوم به دفاع از خود هستیم
و ......
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
نسل سوخته= دهه شصت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من دهه 60 ام خیلی هم موفقم هفته دیگه مطب دندان پزکی ام افتتاح میکنم امید خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ده شستی ۹۰درصد نابود شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
متاسفم برای نگاه کوچک شما به ده شصتی ها ،ما ده شصتی ها خودمان را خود ساخته می دانیم و ده 70 یا 80 را راحت طلب ....ما خودمان را موفق تر از نسل بعدی خودمان می دانیم چون از دل یک انقلاب بی نظیر ،و جنگ غرور آفرین ،و تلاش بی پایان برای زندگی سالم ..منظور آنهایی که هستن که خودشان را گم کردن و نسل قبل را قدیمی می دانند
...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من دهه شصتی هستم
دهه هفتادی ها خیلی راحت اعتقادات وحیا رو زیر پا گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من دهه 60 هستم هنوز دنبال قاتل بروسلیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من یه دهه شسصتی هستم.واقعا درهمه مراحل زندگی به ماظلم شد......
وقتی که ما بچه بودیم بهمون توجهی نمیشد ولی الان فرزندسالاریه...
برای درس خوندن این همه امکانات الانیا رانداشتیم،واسه دانشگاه رفتن چه زجری کشیدیم،برای سرکار رفتن که دیگه وجود نداره،برای ازدواجم که هنوز مشکل داریم،سنمون داره میگذره،اونوقت دهه 70ها بچه هاشونم بزرگ شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما دهه شصتی ها به جز خدا هیچ کسی رو نداریم
Finland
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
یه چیز دیگه یادم رفت مارو سوپر مارکتی هم که میفرستادن باید صف وایمیستادیم!بس زیاد بودیم و جنسم کم!
Finland
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه برا ده شصتی ها جنگ سرد بود
برا ما هفتادی ها جنگ نرم هستش و تا کی ادامه داره برا ما خدا میدونه
شما ده شصتی ها 8 سال جنگ سرد داشتین دیگه خودتون حساب کنید ما ده هفتادی ها چند سال جنگ نرم داریم و تا کی ادامه داره
لطفا هیچ وقت هم دیگر رو با هم مقایسه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
زاد ولد بی رویه ومتناسب نبودن با ظرفیت مدیریت مسولین ده شصت رو سوخته ونابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام،من متولد۵۱ هستم واصلا قبول ندارم که کدوم دهه سوخته کدوم دهه جزقاله هستند درتمام دوره های نسل وسال تولدوخلاصه بگم زندگی سختی ،راحتی ومشکلات هست وهمه این صحبت های سوخته وجزقاله ازنبود درک ونداشتن عرضه هست پدران ماوپدران پدران ماهم سختی داشتن وهم راحتی وروزخوش کمترتوقع داشتن برابراست باروزخوش وآسایش یاعلی
Finland
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من دهه شصتی هستم . بی کارم . خونه ندارم . مدرک لیسانس دارم هر جایی رفتم ولی کار نیست ، دیگه به خود کشی فکر میکنم چون دلیلی واسه زنده موندن نمیبینم ، جونیم داره تموم میشه و از آینده بد تر هم هیچ دلخوشی ندارم
اخه چرا ، حق ما این بود ، مسولین جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من دهه 50 نسل سوختس که دهه 60 بدبختیاشو کشید و دهه 70 تو سریشو خورد و دهه 80 لذتشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اکثر مجری ها و بازیگر ها و کارمند ها و اساتید دانشگاه ها و مهندسین و مخترعان دهه شصتی هستند کجا نسلشون سوخته فقط توقع زیادی دارند وگرنه از تمام امکانات باتوجه به زمان خودشون بهرمند بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد دهه شصتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
خدایی دهه شصت نسل سوخته اس
نسل حسرت به دل
نسل خفه خان
نسل تسلیم
نسل شکنجه روحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه جنگ دهه سازندگی دهه توسعه دهه تحریم...
واقعا که سوختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصت واقعا نسل سوخته است تا الان داریم میسوزیم ولی جدای از این حرفها واقعا دوران ما محبت مهربونی وصفا خیلی زیاد بود یادش بخیر ولی الان این صفا وصمیمیت وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام پرچم دهه شصتیا بالاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من خودم دهه شصتی هستم
مشگلات ما بر می گرده به عدم برنامه ریزی مناسب برای آینده

فقط امیدم به خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه هفتادیا اعتماد به نفس دارن - الان طرف دوچرخه ی کاملا نو رو سوار نمیشه چون برند نیست!!!درک میکنین چی میگم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتيم-همه چيز دارم تمامي همكلاسيهايم مشغول كارند-حاضرم روزي 10مليون بدهم ولي برگردم به همان روزگار- زماني كه زندگي معنا داشت-ما كه درآن زمان بوده ايم ازهمه خوشبخت تريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
بی انصافیه که میگید دهه شصتی ها تحرک و انرژی نداشتن و تلاش نکردن، ما دهه شصتی ها برای بدست آوردن هر چیزی باید زحمت زیادی مکشیدیم و همچنان هم داریم دست وپا میزنیم ولی دهه هفتادیها تا اراده کردن همه چیز از نوع بهترینش دراختیارشون بود، اره کودکی خوبی داشتیم ولی برای آینده و جوونی مون هیچ برنامه ای مد نظر دولت نبوده و ما هی درس خوندیم به امید رسیدن به موفقیت و نهایت شدیم جوونایی که زندگی اجتماعی و شخصی پوچی دارن و خیلی هاشون تنها موندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتي ها تابوده براي هرچيزي بايد ميرفتن توي صف از ثبت نام تو مدارس كه به خاطر جمعيت زياد مشكل ساز بود تا دانشگاه و كارو ازدواج ديگه بيچاره ها چه جوري تلاش كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
چرا به فکر جوونا نیست این دولت. خسته شدیم از زندگی نه کاری نه انگیزه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
چیه خب؟؟!!!
ما دهه هفتادیام نسله سکوتیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما ذهه 40 هم نسل سوخته هستیم لعنت بر صذام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتی ها گروهی از افراد مملکت هستند که از نامشان پیداست روزگار کدام انگشتش را نشانشان داده است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من دهه شصت هستم با اینکه دوران جنگ بود اما به خاطر صمیمیتها ان دوران که در قلب مردم جا داشت همیشه خاطره خوس از دوران داشتم و به هیچ عنوان خپدم نسله سوخته نمیدونم چرا که اون زمان انسانیت خیلی بیشتر از الان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اشتغال مشکل این است. بیکاری است که مشکلات دیگر را به دنبال خود میاورد چه دهه شصتی چه هفتادی بدبخت کسی که بند پ ندارد و باید با مدرک فوق هم قید استخدامو بزند خدا به دادمون برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
بیشترین طلاق در این دهه شصتیا بوده بخاطر بیکاری و بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ياده صداي اژيرهاي حمله ي هوايي بخير... ياده توپ سه لايي بخير... ياده روزهاي جمعه که صبح ازخونه ميزديم بيرون شب برميگشتيم خونه بخير... ياده صفهاي طولاني نانوايي و صف هاي طولاني کپسولهاي گازبخير... ياده بيسکوييت هاي کاروان که گرد بودن بخير.... ياده نيمکتهاي مدرسه که سه يا چهارنفره مينشستيم بخير.... مهدي اروميه دهه ي شصتي.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
جوانان دهه شصت مظلومترین جوانان در بین دهه ها اعلام خواهند شد انهایی که دیدند میداندد.هر لباسی برای ما ممنوع بود جنگ و ..... کار کجا بود ماشین تفریح کجا بود الکی گذشت چه فایده ظلم شد به ما و دیگر برنمیگردد
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه قرار به اینه که متولدین 40 تا 45 که بد بخت ترن
خوردن به انقلاب (بی)فرهنگی
و کذا و کذا و کذا
Seychelles
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما دهه شصتی ها پرچممون بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه تحریمها
دهه زجرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
فقط یک جمله میگم
به دهه 60 ظلم شد همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما در کنج خونه نشستیم
بدبختی الان دیگه همه دنبال نیروی کار خیلی جوان و ارزان هستن و دهه هفتادی ها این عرصه رو از آن خودشون کردن
من دهه شصتی بعد از این همه بدبختی یه کار در حد 800 تومن هم برام نیست. لیسانس کامپیوتر , فوق دیپلم برقم خیر سرم
مجبورم بشینم تو خونه 200 تومن از خانواده بگیرم در عوض صد تا تو سری از خانواده و امثال شما بخورم
نه کار دارم و نه زن گرفتم
چرا ? چون دهه شصت فراموش شده
چون آخرای جوونی هستیم نه کار بهون میدن نه زن!
آره اینا بدبختی دهه شصته
نسل سوخته به این میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما پسران مجرد از همه ی دهه ها اساسی ترین مشکلمان سربازی است به خاطر فرار از سربازی است که تا مقاطع بالا تحصیل میکنیم و تن به ازدواج نمی دهیم چون با حقوق 200 تومن انصافا نمیشود زندگی کر
Germany
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
شماکه نگاهی،به مشکلات دهه شصتی ها داری،معضل این شکلیه یا این شکلی معظل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام دهه هفتادی هاازهمه بدبخت ترن چون نه کاری الان براشون هست نه چیزای دیگه امااکثردهه شصتی هاالان سریه کارخوب مشغولن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
خیلی ببخشید من یه دهه شصتیم
وقتی میخواستم کار کنم دولت تو تحریم بود و استخدام نمیکرد
حالاهم که آزمون داره دیگه ما پیر شدیم و شرایط سنی کار نداریم!
دولت منطقش چیه ؟!!!!
من 30ساله چیکار کنم ؟
وچطور که بعضی از رشته ها مثل معماری تو کل کشور یکی میخواد اونم مرد
من معمار زن چرا نباید حق شرکت در آزمون رو داشته باشم
!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من یه دهه شصت هستم درسته آن زمان که امکانات از هر لحاظ کم بود ولی عجیب دلهامون شاد بود و خوش بودیم یادش بخیر بهترین زمان عمرم کودکی ام بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
واقعا دلامون شاد شاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
من هم دهه ی شصتیم و نسل سوخته ام دههی هفتادیا بچشون داره میره کلاس اول اما ما دههی شصتیا دنبال نیمه گم شدمون میگردیم چون سوخته ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
بابا سوختیم دیگه دهه سوخته.مشکلات مملکتمون موند موند تو نسل ما خودشو نشون داد.از یه طرف هم دهه شستیا یکم از قدیما دیدن و نسل امروزو که همش با مدو آرایشه قبول ندارن ولی نسل جدید راحت میتونن قبول کنن.ما که توقع نداریم زمونه خراب شد کاش قدیما بود
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ما دهه شصتیا واقعا بدبختییم بیچاره زخم خورده داغون خسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
سلام من خودم یه دهه شصتیم دنبال همه چیز رفتم هم لیسانس عمران دارم هم پایه یک رانندگی از هرکاریم که بگی سر درمیارم ولی ما دهه شصتیا شانس نداشتیم تا اومدیم وارد بازار کار شیم گفتن برو پنج سال سابقه کار مثل دهه های قبل ما که بدون سابقه کارو پارتی رفتن سر کار نیست،اومدین ازدواج کنیم دیدیم نه خونه داریم نه کار ،شماها جای امثال من باشید باید یامعتاد بشید یه به خلاف کشیده شید باز ماییم که سالم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
بی سواد ترین نسل و بهترین نسل ها از دهه ی 60 بود !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
**دهه شصتی‌های هميشه معترض و دهه هفتادی‌های همه جا حاظر
خخخخخخخخخخخخخ حاضر خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعامشکل مادهه شصتی هاازدواج است
Germany
علی
۰۸:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اگر ازدواجم بکنیم از داشتن بچه میترسیم چون میترسیم مثل خودمون بشه....اینو عملاً من تجربه کردم و از بچه فراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
من دهه شصتی هستم
و خدا راشکر میکنم
ولی خیلی ستم و زجر کشیدیم
چیزی جز سختی و فقر و تورم ندیدیم
ولی بازم خداراشکر میکنم
تنها چیزی که دارم خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصت نسل سوخته اس...
Germany
فرهاد
۰۸:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
برو بچه های دهه شصتی از لحاظ اخلاق و آداب و رفتار از دهه هفتادی ها خیلی سرتر هستند.کلاً با ایمان تر و معقول تر هستند و بودند...
Canada
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
ده شصتی ها فرزندان جنگ و خرابی های حاصل از آن هستند و در زمانه ای رشد کردند که همه چیز بخاطر جنگ بهم ریخته بود ,تعداد زیاد آنها و امکانات کم جامعه شرایط را برای این عزیزان واقعا سخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
قبول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا سوختیم همشم تقصیر خودمونه چون تب درس خوندن رو خیلی بالا بردیم و فقط وقتمون رو گذاشتیم رو درس غافل از اینکه بریم یه کاری یاد بگیرم. من تو دور و اطافیانم دهه هفتادیا رو دیدم انقد تب درس ندارن . البته این به خاطر این که الان قبول شدن راحته ولی اون موقع انگار شاخ غول شکستن بود. تبی که هنوز با وجود بی پولی دهه۶۰بازم وجود داره در دهه ۶۰ تیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
یجوری میگین دهه هفتادیا حال میکنن و شصتیا بدبخت شدن . . . ، هردو نسل آسفالت شدن حالا شماها یکم بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
دهه شصتي ها بخاطر سياست هاي اشتباه مسئولين وبزرگترهاشون سوختند چون فقط خودشونو قبول داشتند مثل الان كه اينهمه جوان بيكار هست وبعضي از افراد سن بالا كه بايد بازنشسته باشند چند شغل دارند اونم باوجود جمعيت زياد دهه شصت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
دهه 60-70 نداریم. وضعیت وحال شما بهتر از دهه هفتادیه که فارغ التحصیل رشته تربیت معلمه و ازش تعهد گرفتن اما الان سه ساله که بیکاره. همه وضعیتمون خرابه . خوش به حال بچه های پسا تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
متن گزارشتان متناقض هست چرا که این دهه چهلی ها بودند که در زمان جنگ متولدین سال 1340 حداکثر 20 سال داشتند و متولدین 1349 هم 11 سال ... بنابراین واقعیت این است که دهه چهلی ها بدلیل نداشتن شرایط زندگی عادی نوجوانی و حتی جوانی به عنوان نسل سوخته لقب گرفتند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
بیخیا ل روز گار ماکه دیگه پیر شدیم و رفت .ولی من همیشه فکر میکنم که بچه های دهه40 خیلی مظلوم بودن که جوانیشان مصادف شد با جنگ تحمیلی و رفتن و شهید شدن .روح همه شان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
من دهه شصتی هستم و دهه هفتادیها رو هم خیلی دوست دارم. چه اصراری هست حالا که سختیهای دهه شصتی وجود نداره راحتی و امکانات برای دهه هفتادیها فراهم نباشه. آرزو میکنم همه نسلهای هفتاد و هشتاد و نود و نسلهای بعدتر راحت و در رفاه کامل زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
من یه دهه شصتی هستم که برعکس گفته دهه هفتادیا دارم تموم سعیمو برای پیشرفت می کنم. این گزارش عالییییییی بود
۱۲
آخرین اخبار