مخالفت مجدد آمریکا با فروش تسلیحات روسی به ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از تلاش این کشور برای جلوگیری از فروش تسلیحات خاص روسیه به ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارک تونر در نشست خبری در وزارت امور خارجه آمریکا به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگاری درباره ایران پرسید و گفت: توماس شانون معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی سنا درباره فروش موشک های اس سیصد روسیه و نیز پیشنهاد فروش جنگنده های سوخو و برخی تانک ها به ایران ، مورد پرسش سناتورها قرار گرفت.

وی گفت که شما مخالف فروش اس سیصد هستید اما این کار مغایر قوانین نیست چون یک سیستم دفاعی است. وی همچنین درباره جنگنده ها و تانک ها گفت که فروش( چنین تجهیزاتی) نقض قوانین خواهد بود و شما این مسئله را در شورای امنیت وتو خواهید کرد.

روس ها از آن زمان گفته اند که چنین کاری نقض نیست. پرسش من این است که پاسخ (توماس) شانون به اینکه آیا آمریکا وتو خواهد کرد یا خیر، این بود که بله اما من می خواهم بدانم که آیا شما می توانید جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهید که چرا اینگونه است و چرا شما معتقدید که این کار نقض تحریم ها است و باید وتو شود؟

مارک تونر در پاسخ گفت: شانون در آغاز سخنان خود گفته بود که اس سیصد سیستم دفاعی موشکی است. من پاسخ روسیه  به صحبت های شانون در کمیته روابط خارجی مجلس سنا را مشاهده نکردم، باید نگاه کنم و پاسخ دقیق تری در اختیار شما قرار دهم و توضیح دهم که چرا ما معتقدیم این سامانه های تسلیحاتی خاص ناقض تحریم های کنونی خواهند بود.

خبرنگار گفت: پس او درست گفت که شما برای توقف چنین فروش هایی اقدام خواهید کرد؟
مارک تونر در جواب، گفت: اگر شانون گفت بله، درست گفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت/در اینده ای نزدیک روزگار جوری میشه که ماهم برای شما تعیین تکلیف کنیم اوباش امریکایی شما اشغالا خر کی باشین
آخرین اخبار