كمرگ ايران در بازارچه اروندكنار مستقر مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار ويژه آبادان گفت:با رايزني صورت گرفته از سوي استاندار خوزستان، گمرك ايران به منظور فعاليت رسمي بازارچه مرزي اروندكنار آبادان در اين بازارچه مستقر مي شود.

عزيزاله شهبازي افزود:بازارچه مرزي اروند در ظرفيتي است كه با استفاده از مكانات محلي و استاني راه اندازي شد ولي رسميت بخشيدن به آن مستلزم استقرار گمرك ايران بود.

وي گفت:مشكلاتي در گمرك ايران و قوانيني در اين رابطه دست گمرك را براي استقرار در بازارچه اروندكنار بسته بود كه با پيگيري استاندار خوزستان و موافقت رئيس كل گمرك ايران، اين مشكل برطرف شد و در مرحله نخست، گمرك در بازارچه مستقر مي شود.

فرماندار ويژه آبادان افزود:فعاليت بازارچه اروندكنار با اين وسعت مي‌تواند اشتغال زيادي براي مردم اين منطقه ايجاد كند.

بازارچه مرزي اروندكنار آبادان شهريور سال 1394 با حضور عبدالحسن مقتدايي استاندار خوزستان، فرماندار ويژه آبادان و جمعي از مسئولان استاني و محلي افتتاح شد.

اروندكنار در 45 كيلومتري جنوب آبادان و روبه روي شهر فاو عراق قرار دارد.

سالانه بيش از دو ميليون نفر از كاروان هاي راهيان نور و ميهمان نوروزي از يادمان شهداي عمليات والفجر 8 در اروندكنار ديدن مي كنند.

شهبازي گفت:در راستاي اجراي طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري در شهرستان آبادان، با رايزني صورت گرفته با بانك كارآفرين براي كاشت پاجوش خرما و هرس درختان خرما و افزايش علاقه كشاوران براي افزايش توليد و استفاده از فرصت هاي ميانه كاري وام بانكي با كمترين بهره در اختيار كشاورزان منطقه قرار گيرد.

وي افزود:دو روستاي شهرستان به عنوان الگو براي اجراي اين طرح انتخاب شده تا تسهيلات در كمترين زمان در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار گيرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.