آغاز به کار رسمی بازارچه مرزی اروند مستلزم تایید نهایی گمرک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندارویژه آبادان گفت: بازارچه مرزی اروندکنار نیازمند تاییدیه نهایی از سوی گمرک کشور است تا از هفته آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

عزیز الله شهبازی افزود: امیدواریم با ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان گمرک کشور برای آغاز فعالیت این بازارچه صادر می‌شود، از هفته آینده شاهد آغاز به کار این بازارچه در اروندکنار باشیم.

وی گفت: بازارچه مرزی اروند یک ظرفیت بسیار مناسب برای قانونمند کردن مراودات مرزی و بهبود معیشت مرزنشینان است که طرح آن در دولت‌های قبلی تصویب اما کاری در این زمینه انجام نشده بود.

فرماندارویژه آبادان افزود: ساختمان این بازارچه با توجه به پیگیری‌های استاندار، از محل اعتبارات استانی و کمک‌های شهرستان با اعتبار 2.5 میلیارد تومان افتتاح شد .

شهبازی گفت: مبلغ 5 میلیون دلار اعتبار ارزی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این بازارچه ابلاغ شده است و در صورت انجام فعالیت‌های مناسب این اعتبار قابل افزایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی اروند در مرز مشترک آبادان با کشور عراق و کویت و در منطقه اروندکنار ایجاد شده است، افزود: بحث رونق اقتصادی در مرزها، ماندگاری جمعیت و بهبود معیشت مرزنشینان از اهداف ساخت این بازارچه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، بازارچه ، آغاز ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.