عضو جامعه‌ روحانیت مبارز گفت: اصلاحات نخواهد توانست در انتخابات دور دوم از جریان اصولگرایی پیشی بگیرد.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متغیرها در سرنوشت انتخابات موثر است؛ چنانچه دولت کنونی تا مرحله‌ی دوم انتخابات راه‌حل مناسبی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد، مسلما نتیجه‌ی انتخابات به نفع اصلاحات پیش خواهد رفت.

وی در ادامه افزود: اما در غیر اینصورت اصلاحات نخواهد توانست در انتخابات دور دوم پیشی بگیرد و با خوشبینی کامل می‌تواند رقابت برابری با جریان اصولگرایی داشته باشد. 

ابراهیمی در خصوص مشکلات احزاب و پیامدهای آن در کشور گفت: یکی از مشکلات احزاب در کشور ما این است که فعالیت آنها فصلی است و صرفا در زمان انتخابات فعالیت دارند و در مواقع دیگر حضور چشمگیری ندارند.

وی در ادامه افزود: احزاب در کشور ساختار و گستردگی لازم را ندارند و علاوه بر این، نبود بودجه‌ی کافی از موانع رشد احزاب در ایران است. 

ابراهیمی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات احزاب باید برنامه‌های راهبردی و کاربردی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت وجود داشته باشند، ادامه داد: همچنین باید فعایت‌های وسیعی در گستره‌ی کشور انجام و جریانات مختلف را در طول سال پیگیری کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه احزاب باید در تمام مسائل کشور نظریه‌پردازی، آینده‌نگری و آسیب‌شناسی داشته‌ باشند، خاطر نشان کرد: احزاب نیز باید دولت‌ها را نقد و عملکرد‌های خوب را برجسته کنند و همچنین نواقص را متذکر و برای حل این نواقص نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند. 


انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار