عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سطح‌بندی خدمات، تقدم پیشگیری بر درمان، پایش سلامت و سیستم ارجاع را همگام با اقتصاد مقاومتی دانست.

سیستم ارجاع با اقتصاد مقاومتی سازگار استآریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  طرح تحول سلامت را طرح تحول درمان خواند و گفت: جامعه بهداشت و درمان نیازمند فرهنگسازی و شناساندن اهمیت تقدم پیشگیری بر درمان است و درمان محور بودن طرح تحول سلامت هزینه‌های گزاف در مقایسه با پیشگیری محور بودن را بر دولت تحمیل می  کند.

وی افزود: تا کنون اقداماتی عظیم و موثر در زمینه پیشگیری در کشور صورت نگرفته است و از طرفی نیاز به سیستم ارجاع سطح‌بندی خدمات، تقدم پیشگیری بر درمان و پایش سلامت مردم در کشور بسیار حس می‌شود و این اقدامات با اقتصاد مقاومتی سازگار است.

آریایی‌نژاد در این خصوص توضیح داد: راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در مقابل سیستم ارجاع قرار دارد زیرا درصد بالایی از افراد که ناراحتی دارند نیاز به متخصص ندارند می‌توانیم با سیستم‌ خانه بهداشت و پایش سلامت با خانواده‌ها رو در رو شویم و اگر نیاز به متخصص احساس شد بیمار ارجاع داده شود اگر این روند را پیش نگیریم هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم که این هزینه‌ها متوجه دولت است و نیروهای زیادی گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار