سازمان نظام پزشکی به عنوان تنها دستگاه غیردولتی در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم معارفه دکتر محمد حیدریان مقدم به عنوان مشاور عالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دبیر کار گروه اقتصاد مقاومتی این سازمان گفت: اقتصاد مقاومتی حوزه پیشرونده و فزاینده همراه با تعالی های سازمانی، انسانی و ساختارهای اجتماعی کشور است و نه تنها یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه پویا بوده و رو به جلو حرکت می کند .

وی ادامه داد :ظرفیت سازی و  تسهیل نمودن فضای لازم جهت بهره بردن از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا ضروری است و اصل 44 قانون اساسی نیز به این موضوع توجه داشته و کالبد تحقق تمامی منویات مقام معظم رهبری در بخش خصوصی است .

وی به ارتباط تنگاتنگ بخش خصوصی با این سازمان اشاره کرد و اذعان داشت : سازمان نظام پزشکی نماینده بخش فعال غیردولتی است که از نظر راهبردی و استراتژیک ، اسناد بالادستی و تعاریف سازمانی ورود نظام پزشکی به این حوزه اقتصاد مقاومتی الزامی و ضروری است .

زالی با بیان اینکه مدل مدیریتی سازمان نظام پزشکی برای ورود به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به جنبه عملیاتی و میدانی موضوع است ، تصریح کرد : برای تحقق این مهم باید از ظرفیت های بخش خصوصی بهره جست و اگر بصورت تشریفاتی و نمادین به حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کنیم نتیجه ای جز آفت ندارد .

وی اضافه کرد : اگر در این حوزه چند موضوع برای مطرح کردن در فضای سلامت داشته باشیم، مسلما جنبه های عملیاتی آن نیز محقق می شود  و سازمان نظام پزشکی طی سالهای گذشته این توان را داشته که ظرفیت های کارشناسی را در خود جمع کند و هم اکنون 160 انجمن علمی تخصصی با این سازمان ارتباط تنگاتنگ دارند  .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به انتخاب فردی با تجربه مدیریت در هر دو بخش دولتی و خصوصی برای اداره کارگروه ا قتصاد مقاومتی در سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت :  از آنجا که دکتر حیدریان مقدم تجارب ارزنده ای در عرصه های پژوهشی و اجرایی در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد به عنوان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان نظام پزشکی انتخاب شد.

به گفته وی بحثهای خلاقانه و استفاده از فناوری های جدید در ظرفیت سازی بخش خصوصی برای کاهش هزینه ها و مدیریت انسانی از جمله مباحثی است که در اقتصاد مقاومتی می توان از آن نام برد.



انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار