بیرجند؛

آبرسانی سیار به روستاهای خراسان جنوبی با کمبود اعتبار مواجه است

۴۶۴ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی برای آبرسانی سیار به روستاها با کمبود اعتبار مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 94 برای احداث مجتمع‌های آبرسانی استان به این شرکت اختصاص یافت که این میزان اعتبار برای تکمیل 38 مجتمع آبرسانی در دست احداث استان هزینه می‌شود.

بسکابادی افزود: سال گذشته مقرر شد 500 میلیون دلار وام برای راه‌اندازی 948 مجتمع آبرسانی در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور قرار گیرد .

وی گفت: سهم خراسان جنوبی از این میزان وام 380 میلیارد ریال است.

وی افزود: اعتبار تملک و دارایی و سهم 2 درصد نفت این شرکت ابلاغ شده است که به‌زودی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله استان اظهار کرد : بر اثر خشکسالی 41 حلقه چاه و 35 رشته قنات از منابع تحت مدیریت آب و فاضلاب روستایی استان خشک شده است.

بسکابادی خاطر نشان کرد: احیای قنات‌ها به عنوان راهکاری دیرین در آبرسانی و تامین آب مورد نیاز برای مهار بحران کم آبی و مقابله با آثار خشکسالی‌های اخیر لازم است.

وی تصریح کرد: خشک شدن یک هزار و 200 رشته قنات و کاهش آبدهی 63.6 درصدی قنات‌ها در سه دهه اخیر موجب شد که روستاییان با مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی مواجه شوند و با توجه به اینکه کم آبی مهاجرت روستائیان را به شهرها افزایش داده است، از مردم روستاها خواستاریم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.