بر اساس یک گزارش، بروز احساسات مردم عراق بر ضد آمریکا در حال افزایش است و عراقی‌ها اعتقاد شدید به طرح‌های توطئه واشینگتن دارند.

افزایش احساسات ضد آمریکایی در میان عراقی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز،  وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد احساسات ضد آمریکایی در عراق همچنان شدید است تا آنجا که اعتقاد شدیدی به تئوری های توطئه وجود دارد.

این گزارش که بر اساس اطلاعاتی از اکتبر تا نوامبر 2015 است، نشان می دهد یک سوم عراقی ها معتقدند آمریکا به طور اعم از تروریسم و به طور اخص از گروه تروریستی داعش حمایت می کند. حدود چهل درصد افراد معتقدند آمریکا «برای بی ثباتی در عراق و به دست گرفتن منابع آن تلاش می کند.»

به طور کلی ، وجهه آمریکا که در دسامبر 2014 خوشایند سی و هشت درصد عراقی ها بود در اوت 2015 به هجده درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، «تئوری‌های توطئه» در خصوص مداخله آمریکا در عراق نیز به طور گسترده در سراسر رسانه های رسمی وجود دارد. وزارت امور خارجه آمریکا دلیل این وضع را پدیده « اقدامات فعالانه برای نشر اطلاعات نادرست» و تردیدهای باقیمانده در مورد انگیزه های واشینگتن اعلام کرده است.

بسیاری از عراقی ها معتقدند آمریکا برای غارت نفت عراق ، داعش را به وجود آورد و این صحبتی بود که جان آلترمن، مدیر «برنامه خاور میانه در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی،» در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی مطرح کرده بود.

دلیل دیگر ، مخالفت با حمایت آمریکا از دولتی در عراق با حضور شیعیان و سنی هاست.

آلترمن گفت :« آنچه عراقی ها شاهدند این است که دولت آمریکا معتقد است باید سنی ها در دولت پذیرفته شوند و دولت آمریکا مرتب در مورد حضور نیروهای بیشتر در عراق صحبت می کند. افرادی این استدلال را مطرح می کنند که این به معنای آن است که آمریکا شرایطی را به وجود می آورد که تامین کننده منافعش است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
همش مضخرفه
آخرین اخبار