معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان شهریور ماه امسال در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجرای جشنواره تئاتر استان همدان شهریور ماهگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن هدف از برگزاری این جشنواره را تکیه برگسترش اجراهای عمومی و ترویج فرهنگ غنی و مانای اسلامی ایرانی برشمرد و اظهار کرد: نمایش‌هایی که در فاصله زمانی مهرماه ٩٤ تا پایان مردادماه ٩٥ تولید و به اجرای عمومی رسیده باشند (حداقل ٥ اجرا در شهرستان‌ها و ١٠ اجرا در همدان) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.


وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استان به صورت رقابتی برگزار می‌گردد، خاطرنشان کرد: در این بخش فقط متون ایرانی پذیرفته می‌شود؛ البته متون اقتباسی (آداپته ایرانی) هم می‌توانند در بخش رقابتی حضور یابند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه متون نمایش و اجراهای بدیع و خلاقانه با نگاه به فرهنگ بومی، در اولویت انتخاب هستند؛ اظهار کرد: نمایش‌های متقاضی در این بخش نباید با همین گروه اجرایی در هیچ جشنواره دیگر اعم از استانی، منطقه‌ای، ملی و یا بین‌المللی (بخش رقابتی یا غیررقابتی) شرکت کرده باشند.

فروتن تأکید کرد: حداکثر دو نمایش برگزیده این جشنواره به انتخاب هیأت داوران به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

آخرین مهلت ارائه درخواست برای حضور در جشنواره ٢٥ مردادماه بوده و آثار راه یافته به جشنواره ١٠ شهریور ماه معرفی خواهند شد.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان همدان ٢٠ تا ٢٥ شهریور ماه امسال در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار