فرماندار بهار از نهایی شدن انتخاب شهر لالجین به عنوان شهر جهانی در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار لالجین، مرداد ماه شهر جهانی سفال می شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه با اشاره به کاندید شدن شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال گفت: شهر لالجین به عنوان یکی از شهرهای سفال در جهان انتخاب شده که این انتخاب در سطح ملی و آسیا مورد تایید قرار گرفته و هم اکنون در مراحل پایانی است.


فرماندار بهار اضافه کرد: هر ساله شهرهایی را به عنوان شهر جهانی انتخاب می شوند و به مردم دنیا معرفی می کنند که امسال در ایران دو شهر مشهد و لالجین به عنوان شهرهای سنگ های زینتی و شهر سفال کاندید انتخاب به عنوان شهر جهانی شده اند که هم اکنون در حال بستر سازی آن برای انتخاب به عنوان شهر جهانی هستیم.

وی افزود: در ماه های تیر و مرداد یک هیات 5 نفره وارد این شهر می شوند تا تایید نهایی انتخاب لالجین را انجام دهند و ما باید در این مدت زمینه لازم برای این انتخاب را فراهم کنیم.

مرادی پناه گفت: در این بین شهرهایی در کشورهای هند و ایتالیا نیز کاندید انتخاب شهر سفال شده اند و رقابت ما با این دو کشور است که باید تمام تلاش خود را برای برگزیده شدن این شهر انجام دهیم.

وی با اشاره به عواید این انتخاب در شهرستان گفت: اگر شهر لالجین به عنوان شهر جهانی انتخاب شود نه تنها این شهر و شهرستان بهار که کل استان همدان در جهان مطرح شده و باعث جذب توریست به استان شده و سرمایه آن به شهرستان و استان وارد خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.