رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه آخرین کاروان دوره چهاردهم عتبات عالیات 9 اردیبهشت به کشور برمی گردند، گفت: شروع ثبت نام دوره پانزدهم احتمالا از ماه رمضان است.

حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات از ۵ بهمن ماه ۹۴ آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار دانشگاهی در قالب ۲۵۰ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند. این اعزام ها تا پایان فروردین ماه ۹۵ با اعزام ۴۳ کاروان دیگر ادامه دارد و در مجموع 11 هزار و 700 دانشگاهی راهی عتبات می شوند. 

وی افزود: روزانه حدود سه کاروان اعزام شده‌اند که بیشتر دانشجویان به‌ صورت کاروان‌های هوایی اعزام شده‌اند و آخرین کاروان ۹ اردیبهشت ماه به کشور برمی گردد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان جدید برای ثبت نام عتبات گفت: ثبت نام دوره پانزدهم عتبات دانشگاهیان احتمالا از ماه مبارک رمضان آغاز می شود و دانشگاهیانی که در قرعه کشی انتخاب شوند، تابستان سال جاری راهی عتبات عالیات می شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: برنامه های ویژه در نجف اشرف شامل روایت گری نجف شناسی در محل صافی صفا، بازدید از کتابخانه شهید آیت الله حکیم و کتابخانه علامه امینی، حضور در بیت حضرت امام(ره)، زیارت مزار حر و برگزاری همایش های ویژه دانشگاهیان در کربلا با همکاری بعثه مقام معظم رهبری از جمله برنامه های حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات به شمار می رود.

فقیهی درپایان از اعزام 26 کاروان دختر دانشجویان مجرد خبر داد و با بیان اینکه دور بعد در صورت نیاز تعداد کاروان‌های آن‌ها افزایش می یابد، یادآور شد: تاکنون خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای دانشجویان ایجاد نشد و سفرها به‌ خوبی برگزار شده است و تعدادی از کاروان‌ها به سامرا نیز اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.