نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: رعایت چارچوب‌های قوانین بالادستی چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ شکلی در قانون بودجه یکی از مزیت‌های این مصوبه است.

رعایت چارچوب‌های قوانین بالادستی یکی از مزیت‌های بودجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس که در موافقت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ ضمن تشکر از همکاران خود در کمیسیون تلفیق و همکاری‌های مجموعه دولت برای هماهنگی و بررسی مصوبات در طول برگزاری جلسات اظهار کرد: رویکرد مخالفان با توجه به شرایط فعلی منطقی و قابل بررسی است.

وی ادامه داد: اما نکته‌ای که نباید آن را فراموش کرد شرایط خاص پسابرجام در تأمین و مدیریت منابع محدود در اختیار است. 

جلیلی با اشاره به حاکم شدن روح سیاستهای اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه سال 95 گفت: اگر بررسی اجمالی از نسبت‌هایی که در لایحه بودجه پیش بینی شده است و همچنین درآمدهای نفتی و بحث صندوق توسعه ملی و موضوع اقتصاد دانش بنیان را داشته باشیم متوجه خواهیم شد که در اکثر این نسبت‌ها ما در بودجه 95 تغییرات محسوسی را داشته‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه امسال وابستگی به درآمدهای ناشی از نفت کمتر شده است و افزایش اعتبارات در حوزه اقتصاد دانش بنیان صورت گرفته است همچنین تلاش شده است به پروژه‌های عمرانی تحرک بخشیده شود.

جلیلی ادامه داد: تمام این تغییرات نشان دهنده همت بالای مجلس و دولت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اولین سال پس از برجام است.

نماینده مردم مسجدسلیمان درباره نگاه ویژه کمیسیون تلفیق به جهت‌دار کردن هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: شفاف‌سازی جامعه هدف پرداخت یارانه‌ها یکی از مسائل مورد بحث کمیسیون است. کمیسیون تلفیق با اینکه قانون وضعیت را برای دولت مشخص کرده بود با توجه به شرایط خاص جامعه تلاش کرد تا جامعه هدف پرداخت یارانه‌ها را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: نکته بعد افزایش منابع در صندوق توسعه ملی بود که مورد توجه قرار گرفت. موضوعی دیگر افزایش بودجه دفاعی کشور بود که سخنگوی کمیسیون نیز به آن اشاره کرد.

جلیلی اظهار کرد: رعایت چارچوب‌های قوانین بالادستی چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ شکلی در قانون بودجه یکی از مزیت‌های این مصوبه است که در حال حاضر به صحن علنی ارائه شده است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در بحث افزایش سرمایه در بانک‌ها  برای ایجاد فرصت در ارائه تسهیلات اظهار داشت: این موضوع یکی از مزیت‌هایی است که در لایحه بودجه 95 گنجانده شده است.

جلیلی با اشاره به بدهی‌های ناشی از انتشار اسناد خزانه و یا اوراق مشارکت گفت: این موضوع با تغییرات مثبتی که در درآمدهای ناشی از واگذاری‌های مالی وجود داشت که خود حدود 28 درصد را شامل می‌شود به عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص کشور به لحاظ داخلی و بین‌المللی گفت: افزایش این گونه درآمدها می‌تواند کمک شایانی به کشور کنند.

وی با بیان اینکه تغییرات خوبی در موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان و یا معلمان درسال 95 در بودجه صورت گرفته است اظهار کرد: این موضوع می‌تواند یکی از نویدهای خوب برای کاهش نگرانی‌های بخشی از جامعه که در بحث تأمین معیشت دائما اعتراضاتی دارند باشد.

جلیلی با بیان نکاتی از تلاش‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: این وضعیت نوید ادامه شرایط و بهبودی وضعیت را به مردم می‌دهد.

وی با تأکید مجدد بر خاص بودن شرایط کشور محدودیت منابع گفت: با درنظر گرفتن این وضعیت می‌توان متوجه شد در توزیع منابع اعتدال نسبی رعایت شده است. 

انتهای پیام/



برچسب ها: جلیلی ، موافقت ، بودجه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار