نماینده سمنان گفت: متأسفانه مناطق آزاد ما در صادرات تراز منفی دارند و آن وقت معافیت‌های وارداتی را می‌دهیم به مرزنشینان در حالی که باید معافیت‌های صادراتی به آنها داده شود.

تراز صادارت مناطق آزاد ما منفی است/سهم بودجه‌های متفرق بالاستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم سمنان در مجلس که در مخالفت با بودجه 95 در صحن علنی بهارستان سخنرانی می‌کرد؛ اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در بودجه امسال بود کاهش سهم نفت در درآمدها بود اما نکته‌ای که وجود دارد این است که سهم نفت باید به سمت سرمایه‌گذاری و پروژه‌هایی که ریشه و محرک توسعه هستند، ببریم.

وی افزود: امسال می‌توانستیم درآمدهای بیشتری داشته باشیم اما کوتاهی کردیم که باید این کوتاهی‌ها را جبران کنیم، در بعضی از قسمت‌ها مالیات‌های هدفمند را قرار داده‌ایم از جمله مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان که 150 میلیارد تومان برای دولت هزینه ایجاد می‌کرد اما متأسفانه جلساتش تشکیل نشد.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه متأسفانه مالیات ما پلکانی نیست ادامه داد: اگر مالیات پلکانی باشد مطمئن باشید اختلاف‌ها کمتر خواهد شد، متأسفانه دریافت‌ها را رصد نمی‌کنند چرا که اگر رصد شود دیگر فرار مالیاتی و دزد‌ی‌های بانکی را نخواهیم داشت.

رستمیان اظهار کرد: ما بر جریمه‌ها هدفمند مالیات نبسته‌ایم و فقط زیر 5 درصد قاچاق را کشف می‌کنیم اما جریمه‌ای که کرده‌ایم دو برابر است. 

وی گفت: متأسفانه در بعضی از قسمت‌های جریمه‌ها به جای اینکه به اصلاح امور کمک کند اصلا به روزرسانی نشده است.

نماینده مردم سمنان افزود: امروز ساختمان‌های خارجی که در تهران مشاهده می‌شود ببنید که چه سودآوری درآنها وجود دارد که به سمت آنها گرایش پیدا شده است.

 رستمیان با بیان اینکه باید مدیریت بر درآمدها داشته باشیم تصریح کرد: یک وزارتخانه چندتا مدیرکل دارد، آموزش و پرورش سه مدیرکل دارد، وزارت نیرو پنج مدیرکل دارد، وزارت جهادسازندگی چندین نیروی کل دارد، ما اگر می‌گوییم حجم دولت را کوچک کنیم آیا نمی‌توانیم این را کوچک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکارهای کاهش حجم دولت کاهش ساختمان‌های اداری و مدیران کل است.

نماینده مردم سمنان تأکید کرد: آموزش عالی ما اشباع شده است و جالب است که وزارت آموزش و پرورش ما از دیپلم بورسیه می‌کند امروز کجای دنیا از دیپلم بورسیه می‌کنند.

رستمیان خاطر نشان کرد: متأسفانه مناطق آزاد ما در صادرات تراز منفی دارند و آن وقت معافیت‌های وارداتی را می‌دهیم به مرزنشینان در حالی که باید معافیت‌های صادراتی به آنها داده شود.

وی گفت: متأسفانه هر روز پروژه‌های فرودگاه سازی را در کشور داریم و بودجه‌های متفرقه ما بسیار بالا است که باید این‌ها شاخص‌پذیر شوند و کسی جسارت لابی بازی را نکند.

نماینده مردم سمنان افزود: در صندوق توسعه ملی ما دیده نشده است که سهمی را برای دامداری و کشاورزی اختصاص دهیم اما برای پروژه‌های کلان دیده شده است.

رستمیان خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های ما را دولت گرفته است و در اختیار بخش خصوصی قرار نمی‌دهد چرا که واگذاری به بخش خصوصی قطعا می‌تواند درآمدزایی کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار