عباس زارعی، مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان از انتشار مجموعه کتاب‌های «100 حقیقت» خبر داد و گفت: این کتاب‌ها برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته شده و تا به حال 20 عنوان از آن ترجمه و از سوی انتشارات سایه‌گستر منتشر شده است.

افشای «100 حقیقت» برای نوجوانانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زارعی، مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان از انتشار مجموعه کتاب‌های «100 حقیقت» خبر داد و گفت: این کتاب‌ها برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته شده و تا به حال 20 عنوان از آن ترجمه و از سوی انتشارات سایه‌گستر منتشر شده است.

 
عباس زارعی، اظهار داشت: این مجموعه به قلم گروهی از نویسندگان تولید و از سوی انتشارات «مایلز کِلی» منتشر شده است و موضوعات مختلف علمی را در بر می‌گیرد.

وی تنوع موضوع، مطالب غنی، تصاویر جذاب و کیفیت مطلوب این آثار را از دلایل انتخاب این مجموعه برای ترجمه عنوان کرد و گفت: این کتاب‌ها برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته شده است و تا به حال 20 عنوان از آن ترجمه و از سوی انتشارات سایه‌گستر منتشر شده و 10 عنوان دیگر از این مجموعه هم مراحل آماده شدن برای چاپ را سپری می‌کنند.

زارعی، کتاب‌های فضا، بدن انسان، اهرام، کوسه‌ها، پرواز، علوم تجربی، اقیانوس‌ها، نجات زمین، سرزمین‌های قطبی، حیوانات در حال انقراض، اختراعات، دزدان دریایی، حشرات، خرس‌ها، پرندگان، پستانداران، روم باستان، خزندگان و دوزیستان، کاشفان و دایناسورها را از عناوین منتشر شده این مجموعه برشمرد.

این مترجم ادامه داد: این مجموعه به صورت گروهی انجام شد و کتاب‌ها بین مترجمان تقسیم شد و من هفت عنوان از این مجموعه را ترجمه کردم که عبارت‌اند از «کاشفان»، «خرس‌ها»، «روم باستان»، «علوم تجربی»، «دزدان دریایی»، «دانشمندان بزرگ» و «میمون‌ها» که از این میان شخصاً به کتاب «کاشفان» علاقه بیشتری دارم زیرا در این کتاب با کاشفانی همچون مارکوپولو، ابن‌بطوطه و کریستف کلمب همراه شده و در لذت اکتشافات سرزمین‌ها، مردم، آداب و رسوم و حیات وحش مناطق گوناگون جهان سهیم می‌شویم.

زارعی با بیان اینکه هریک از این کتاب‌ها مطالب مربوطه را در قالب 100 حقیقت بیان کرده‌اند، گفت: تصاویر زیبا و جذاب، آزمون‌ها و مطالب جالب این مجموعه، خواندن آن را برای مخاطبان نوجوان لذت‌بخش می‌کند. هرکدام از جلدهای این مجموعه در قالب 48 صفحه و با قیمت 70 هزار ریال عرضه شده است.

عباس زارعی، در سال 1361 در قزوین متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است. او ترجمه را از سال 1387 با کتاب «در آغوش نور» در حوزه بزرگسال آغاز کرد و سپس در سال 1388 نخستین کتاب در حوزه کودک و نوجوان را با عنوان «سرزمین قصه‌ها» ترجمه کرد. از زارعی تا به‌حال 30 عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه‌های مختلف ترجمه منتشر شده است.

منبع: ایبنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.