رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان از برنامه ریزی داعش برای انجام حملات تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "هانس جرج ماسن،" رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان (بی اف وی) در سخنانی اعلام کرد داعش به دنبال انجام حملاتی در این کشور است و اوضاع امنیتی بی نهایت خطرناک به شمار می رود.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی "ویلت ام زونتاگ" که امروز به چاپ رسید، گفت: داعش به دنبال انجام حملاتی علیه آلمان و منافع این کشور است." وی در ادامه افزود: ما هم اکنون هیچ اطلاعاتی در خصوص طرح های آنها برای انجام حملات تروریستی در آلمان نداریم.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین تصریح کرد: تبلیغات داعش با هدف تشویق هوادارانش برای ابتکار عمل در خصوص حملات در آلمان انجام می شود. آلمان تا کنون توانسته از وقوع حملات بزرگ با تلاش مقامات امنیتی جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سؤال که شمار نیروهای افراطی بسیار خطرناک در آلمان چه تعداد است، گفت: حدود 1100 نفر جزء تروریست های احتمالی خطرناک به حساب می آیند.
ماسن همچنین اعلام کرد دستگاه زیر نظر وی اطلاع دارد 300 تلاش از سوی سلفی ها و گروه های تروریستی برای جذب مهاجران صورت پذیرفته است.

داعش روز سه شنبه ویدئویی را منتشر کرد و در آن از قصد خود برای انجام حملات تروریستی در غرب پس از حملات بروکسل و پاریس خبر داد. داعش در این ویدئو از لندن، برلین و رم به عنوان اهداف احتمالی نام برد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار