هم اکنون مدیریت صنعت خودرو مشکل اساسی دارد و اگر شرایط برای مدیران این صنعت مساعد، و کیفیت محصولات تولید افزایش پیدا کندمی توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

غلامحسین خورشیدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مدیریت صنعت خودرو مشکل اساسی دارد افزود: صنعت خودرو یکی از صنایعی  اشتغال زا است اما این صنعت از ابتدا اقتصادی سیاسی بوده و از بخش خصوصی به عمومی انتقال داده شده و روز به روز مشکلات آن هم حادتر شده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه عنوان کرد: با مدیریتی که تاکنون در این صنعت بوده تحقق امیدوارکننده ای در این حوزه وجود نداشته است.

**صنعت خودرو خود را برای رقابت با شرکت های بزرگ آماده کند

در ادامه حسین وکیلی، استاد اقتصاد دانشگاه شهیدبهشتی در مورد وضعیت صنعت خودرو طی سال های آینده عنوان کرد: این صنعت باید در سال های آینده بتواند با شرکت های بزرگ، از نظر بهینه شدن سوخت درموتورهای نوین قراردادهایی را ببندد.

وکیلی در ادامه اظهار کرد: صنعت خودرو، قبل از انقلاب بیشتر جنبه مونتاژ را داشت و بعد از انقلاب، با تفکر مونتاژ و پیروی از صنعت مونتاژ، هر لحظه پایه های خودرو در ایران سست شد و باعث شد این صنعت با نوسان شدید روبه رو شود.

این استاد اقتصاد دانشگاه شهیدبهشتی در ادامه یادآورشد: درحال حاضر صنعت خودرو در ایران راهی را پیش می رود که می بایست از ابتدا دنبال می کرد و آن فناوری نوین در این صنعت است که این امر نیازمند ارتباط با شرکت های بزرگ در دنیاست.

*** کاهش کیفیت، معضل اساسی صنعت خودرو

 در همین راستا حسین گروسی عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در صنعت خودرو به سبب عدم استفاده از فناوری های روز و افزایش قیمت تمام شده، مشکلات زیادی پیش رو داریم که لازم است خودروسازان با کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت، چالش های این صنعت را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به اقدامات خودرو سازان در راستای افزایش کیفیت بیان کرد: مجلس در دوره گذشته ،قانون ارتقای سطح کیفیت را تصویب کرد که بر اساس ارائه گزارش های شش ماهه خودروسازان به مجلس، تا حدودی کیفیت صنعت خودورسازی کشور افزایش یافته، اما گفتنی است که اکنون فاصله زیادی با کیفیت ایده آل دارد.

گروسی با بیان اینکه افزایش کیفیت، صادرات خودرو به بازارهای هدف را به دنبال دارد، اشاره کرد و گفت:اگر مدیران صنعت خودروسازی کشور بتوانند با کشورهای مختلف سرمایه گذاری مشترکی انجام دهند به طوریکه ضمن بهره وری از تجربیات آنها، بازاریابی در بازارهای هدف را به عمل آورند، باید گفت که این امر می تواند تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت، ایجاد اشتغال، افزایش تیراژ تولید و در نهایت کاهش قیمت تمام شده  خودرو در کشور رابه دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
مديريت صنعت خودرو را يا به يك آلماني ويا به يك چيني بدهيد تا آنرا رونق دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
صنعت خودرو مدیر خارجی میخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
تا زماني كه خودرو انحصاري باشه و تعرفه واردات بالا همينه كه هست
آخرین اخبار