اولین جلسه شورای شهر تبریز پس از یک ماه در حالی دقایقی قبل آغاز شد که این جلسه زیر سایه سنگین بازداشت های اخیر و در فضایی متفاوت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نخستین جلسه شورای شهر تبریز در سال ۹۵ امروز با حضور شهردار تبریز و با سخنان اخلاقی عابدی در زمینه پرهیز از غیبت در حالی آغاز به کار کرد که در این جلسه سه نفر از اعضای شورا غایب بودند.

دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در سخنان آغازین در جلسه از مردم و مسئولان خواست تا قبل از صدور حکم در مورد بازداشت های اخیر شورا سخنی به میان نیاورند و زحمات اعضای شورا علی رغم کمبود بودجه ها تحت الشعاع قرار نگیرند.

وی با تاکید بر تحقق شعار سالجاری تلاش اعضای شورای اسلامی شهر تبریز را در این راستا دانست و گفت: همانگونه که رئیس کل دادگستری در این زمینه مصاحبه کردند ، مسئولان و افراد مختلف نباید در این مورد مصاحبه کنند.


برگزاری جلسه شورای شهر تبریز بعد از بازداشت برخی اعضای آن

در این جلسه که با دو هفته تاخیر در سالجاری آغاز شد باغبان و جعفری به عنوان سخنرانان پیش از دستور در مورد بازداشتهای اخیر اعضای شورای تبریز سخنرانی کرده و خواستار پرداخت منصفانه و در عین حال واقعی و بدون اغماض در این مورد شدند.

باغبان با بیان اینکه باید در زمینه نظارت بر شورا و شهرداری باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد گفت: با توجه به مشکل های نظارتی در داخل شورا ورود سازمان بازرسی کل کشور و نظارت بر شوراها ضروری به نظر می رسد.

وی بیان کرد: متاسفانه 8 ماه قبل این تخلفات که از دفتری در برج بلور آغاز شد در جلسه شورا مطرح گردید اما به آن بی اعتنا شدیم و اگر توجه به موقع صورت می گرفت اتفاقات تا این مرحله کشیده نمیشد.

جعفری نیز با تاکید بر فرمایشات رهبری در زمینه برخورد با تخلفات اقتصادی گفت: باید به صورت ریشه ای با این مسئله و مفاسد اقتصادی برخورد شود.

وی ادامه داد: اهمیت کار شورا موجب شده تا تخلفات در این شورا و بازداشت اعضای آن بازتاب گسترده ای در سطح کشوری نیز داشته باشد.

این جلسه پس از بازداشتهای اخیر در شورای شهر و شهرداری تبریز که خبر آن علاوه بر رسانه های استانی و داخلی به خارج از کشور و رسانه های بیگانه نیز کشیده شد در حال و هوایی خاص آغاز شد.

هرچند که  المیرا خاماچی ، اکرم حضرتی و حبیب شیری آذر سه نفر از اعضای اصلی شورا بودند  در این جلسه غایب بودند اما غیبت آنان دلیل مستندی بر محکومیت و بازداشت آنان نیست ولی شایعاتی را پیرامون آنان ایجاد کرده است.

در حالی که اعضا شورای شهر تبریز در حال بحث بر سر لایحه دوفوریتی شهرداری تبریز مبنی بر برگرداندن تخفیف های عوارض پروانه های ساختمانی بودند که خبر احضار چهارمین عضو شورای شهر تبریز بر روی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.