سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه ای در خصوص رونق بخشی به اقتصاد مسکن در شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی پور در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه عيد بزرگ غديرخم در راستای رونق بخشي به اقتصاد مسكن و فراهم سازي موجبات رونق در ساخت و ساز شوراي اسلامي شهر لایحه پیشنهاد اعطاء تخفیفاتی اضافه بر مصوبات قبلی شورا برای محاسبه عوارض و ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی مسكوني، تجاري، دفتركار و موارد دیگر در 3 مقطع زمانی تا نیمه اسفند ماه سال جاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اهداء اين بسته تخفیفات در عوارض و ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی مورد تصویب قرار گرفت تا زمينه سرمايه گذاري در بخش مسكن رونق بيشتري قرار بگيرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بازه زماني اول كه به مدت 2 ماه است از تاریخ یکم مهر ماه تا 30 آبان ماه سال جاری، بازه زماني دوم از تاريخ یکم آذر ماه تا 30 دی ماه سال جاری به مدت 2 ماه و بازه زماني سوم از یکم بهمن ماه تا 15 اسفند ماه سال جاری به مدت ۴۵ روز مورد تصویب شد.
وی ادامه داد: به شهروندانی که علاقمند به استفاده از اين بسته هاي تخفيفي هستند در صورت تمایل به پرداخت نقدی عوارض ارزش افزوده بر تراکم در دوره اول ۳۵ درصد، در دوره دوم ۳۰ درصد و در دوره سوم ۲۵ درصد تخفیف اعطا می شود.
واشیانی پور اضافه کرد: همچنين در صورتي كه بخشي از عوارض به صورت نقدي پرداخت شود، قسمت نقد آن مشمول اين تخفيفات در بازه هاي زماني قرار خواهد گرفت و باقيمانده بدهي براساس مصوبات قبلي شورا در خصوص تخفيفات انجام مي شود.
وی بیان کرد: در صورت پرداخت غیرنقد به صورت ملك يا كالاي مورد نياز شهرداري باید با نرخ های رسمی یا بهای کارشناسی مورد اعتماد شهرداری تا حداکثر ۵۰ درصد از مبلغ عوارض ارزش افزوده بر تراکم های ساختمانی دریافت شود، در دوره اول 7 و نیم درصد، در دوره دوم 5 درصد و در دوره سوم 2 و نیم درصد تخفیف تعلق می گیرد.
وی افزود: همچنین در بافت فرسوده مصوب پرداخت عوارض ارزش افزوده بر تراکم در هر کدام از 3 دوره مذکور جمعا ۷۰ درصد (20 درصد مازاد نسبت به 50 درصد مصوبه قبلی ) تخفیف اهدا خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین لایحه به همراه پیشنهاد نرخ کرایه های حمل و نقل دانش آموزی برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ که هفته گذشته یک فوریت آن مصوب شد و در کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه با ۱۵ درصد افزایش و با تاکیدات زیر مصوب شد.
وی اظهار کرد: سوق دادن دانش آموزان دبیرستانی به سمت استفاده از اتوبوس و ارائه مکانیزم کنترلی برای جلوگیری از تخلفات شرکت های حمل و نقل در خصوص دریافت هزینه بیشتر از تاکیدات ارائه شده در این زمینه است.
واشیانی پور ادامه داد: همچنین لایحه ای به همراه پیشنهاد دریافت بهای تعرفه های مصوب برای مکان ها و مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که در طول سال جاری به بهره برداری می رسند، معادل تعرفه های مصوب مراکز معادل آنها در سطح مناطق شهرداری مورد تصویب قرار گرفت و ضمنا مقرر شد تعرفه مراکز جدیدی که در بین سال افتتاح می شوند، مشابه مراکز همجوار در همان منطقه محاسبه و وصول شود.
وی تصریح کرد: در پایان نیز انتخابات برای تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان انجام گرفت.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.