رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شهربابک جزو امن ترین شهرستان های استان محسوب می شود،گفت: رخ دادهای ناامنی دربیشتر فصول سال در شهربابک صفر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدا الله موحد در مراسم تودیع و معارفعه دادستان جدید شهرستان شهربابک افزود : مردم شهربابک مردمی متدین انقلابی خونگرم، با فرهنگ و سخت کوش هستند، 376شهید و 755 جانباز و 53 ازاده بیش از 300رزمنده دوران دفاع مقدس از افتخارات مردم این شهرستان هستند

وی با اشاره به نقش دادستان به عنوان مدعی العموم در ساختار قضائی کشورگفت: دادستان مقامی است که دارای وظایف و اختیارات ویژه و مظهر و نماد اقتدار دستگاه قضائی است.

وی تاکید کرد:دادستان در تحقق عدالت و تامین امنیت فراگیر و جامع و دفاع از حقوق عام وخاص مردم و منافع عمومی و مصالح کشور نقشی بی بدیل دارد

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: دادستان با اجرای قاطع ودقیق قانون و بهره گیری از قدرت عمومی و مدیریت ظابطین تحت امر و مدیریت قضائی و نظار ت بر حسن اجرای قوانین و پیش گیری از وقوع جرم می تواند پناه گاه شایسته ای برای مردم و مظلومین باشد

وی با تاکید بر این مهم که رضایت مندی از دستگاه قضائی بسیار مهم است،بیان داشت:قضات و کارکنان دستگاه قضایی بایستی با حسن خلق و برخورد کریمانه با مردم رفتار نمایند.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان بابیان اینکه امنیت وعدالت دو مولفه مهم در جامعه محسوب می‌شود،تصریح کرد:قدرت عمومی دراختیار دادستان است تا بتواند نظم وامنیت وعدالت درجامعه محقق گردد و در این راستا نیازمند حمایت عمومی مردم است.

وی گفت:اقتدار دستگاه های قضایی،امنیتی وانتظامی به معنای حرکت در چارچوب موازین شرعی وقانونی است.

وی با اشاره به اینکه شهربابک جزو امن ترین شهرستان های استان محسوب می گردد،تصریح کرد: رخ دادهای ناامنی دربیشتر فصول سال در شهربابک صفر است.

وی عنوان کرد:از لحاظ آماری توهین،ضرب و جرح عمدی و سرقت در صدر جرائم شهربابک قرار دارند که دو جرم اول مربوط به خشونت های گفتاری و رفتاری میباشد.

وی بیان داشت :در سال گذشته 270قاضی در سراسر استان کرمان به بیش از 600هزار پرونده قضایی رسیدگی کرده اند، که این موضوع نشان دهنده حجم بالای کار در دادگستری استان کرمان است

انتهای پیام/ی
برچسب ها: شهربابک ، امن ترین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
ایولا شهرباکیا.جواد از سیرجان
آخرین اخبار