اسناد منتشر شده در یکی از پایگاه های اینترنتی دولت آمریکا نشان می دهد این کشور همچنان از نیروهای القاعده در سوریه حمایت می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا بر اعلام آژانس اطلاع رسانی نظامی انگليس موسوم به "جينز"، در يکی از پايگاههای اينترنتی دولت آمريکا دو سند وجود دارد که در آنها از شرکت های کشتيرانی خواسته شده است به نمايندگی از فرماندهی بخش حمل و نقل نظامی نيروی دريايی آمريکا، مواد منفجره را از رومانی به بندر عقبه در اردن منتقل کنند. اين سند نوامبر سال 2015 منتشر شده است.

 يک کشتی حامل تقريبا يک هزار تن تسليحات و مهمات رومانی را ماه دسامبر ترک کرد و عازم اسکله ای نظامی در ترکيه و از آنجا راهی عقبه در اردن شد. 
يک کشتی ديگر نيز با بيش از دو هزار تن سلاح و مهمات اواخر ماه مارس رومانی را ترک کرد و چهارم آوريل از همين مسير وارد عقبه شد.

بنا بر اعلام پايگاه اينترنتي Zero Hedge وزن اين محموله معادل ميليون ها سلاح، مسلسل و گلوله خمپاره و نيز هزاران قبضه سلاح سبک و سنگين جديد و صدها موشک ضد تانک است.

هیچ کدام از کشورهای اردن و ترکیه از اين سلاح ها که در شوروی سابق طراحی شده است استفاده نمي کنند و اين مسئله نشان می دهد اين تسليحات راهی سوريه مي شود و بنا بر گزارش منابع مستقل نيمی از آن به طور مستقيم در اختيار القاعده در سوريه قرار می گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار