پایگاه اینترنتی آلن بی وست در گزارشی به مشکلات نیروی دریایی آمریکا به سبب کمبود بودجه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آلن بی وست در گزارشی به قلم "آلن وست" با عنوان "روسیه مزاحم ناو آمریکایی می شود، ایران تفنگداران ما را وادار به زانو زدن می کند،" آمده است: 
زمانی که موضوع دولت "باراک اوباما" و امنیت ملی ما مطرح می شود باید بگوییم که اوضاع روز به روز بدتر می شود. مأموریت اولیه دولت فدرال "دفاع" از ماست. این همان پیامی است که تلاش کردم این هفته به چندین تن از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا منتقل کنم. شاید برخی بر این باور باشند این یک موضوع دو حزبی است اما این گونه به نظر نمی رسد.

تحولات این هفته را در نظر بگیرید، زمانی که یک ناو شکن نیروی دریایی آمریکا در آبهای بین المللی در دریای بالتیک هدف تهدید قرار گرفت.
 
گزارش ها و تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می دهند یک فروند جنگنده سوخو Su-24 روسیه در فاصله سی پایی کشتی آمریکایی پرواز کرد. البته، پس از این حادثه، "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه شدیداللحنی این اقدام را محکوم کرد و گفت:‌ ما می توانستیم این هواپیما را سرنگون کنیم. ما برخلاف ترکیه رویکردی خنثی را در پیش گرفتیم زیرا ترکیه به سوی جنگنده روسیه شلیک کرد.
 
بار دیگر، ما شاهد یک لحظه مملو از شرمساری برای نیروی دریایی خود بودیم و مطمئنا ملوانان آمریکایی از این موضوع خوشحال نیستند که ناوشان هدف تهدید قرار می گیرد یا آن که توسط ایرانی های وادار می شوند زانو بزنند.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد از سال هزار و هفتصد و هفتاد و پنج، نیروی دریایی آمریکا همواره به خود افتخار کرده است. اما زمانی که نیروی دریایی آمریکا به خود می بالد، مقامات بلندپایه نیروی دریایی هشدار می دهند ناوگان هوایی این نیرو در معرض خطر قرار دارد. 

در حال حاضر، اکثر هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا قادر به پرواز نیستند. به گفته ده ها تن از افسران نیروی دریایی آمریکا که شبکه فاکس نیوز با آنها مصاحبه کرده است، دلیل زمین گیر شدن این هواپیماها شامل شرکت در جنگ های طولانی مدت در افغانستان و عراق، عملیات علیه گروه تروریستی داعش و کمبود بودجه و نداشتن توانایی خرید قطعات مورد نیاز برای تعمیر ناوگان فرسوده هوایی نیروی دریایی می شود. 

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی نیروی دریایی آمریکا، فقط سی درصد از 276 فروند جنگنده مک‌دانل داگلاس اف/ای-18 هورنت آماده پرواز هستند. به همین ترتیب، تنها چهل و دو فروند از صد و چهل و هفت فروند بالگرد سیکورسکی سی‌اچ-53ئی سوپر استالیون صلاحیت پرواز دارند. 

بودجه ارتش آمریکا از ششصد و نود و یک میلیارد دلار در سال 2010  به پانصد و شصت میلیارد دلار در سال 2015  کاهش یافت. این کاهش بودجه در حالی رخ داده است که هواپیماهای آمریکایی در حال بازگشت از جنگ پانزده ای ساله هستند که از آنها بیش از اندازه استفاده شده است. 
بسیاری از مکانیک‌های حرفه ای ناوگان هوایی آمریکا شغل های خود را ترک کرده و در بخش خصوصی کار می کنند.

هری توماس از فرماندهان یکی از اسکادران های نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد:‌ ما اسکادران عملیاتی هستیم . جنگنده های ما دائما در حال پرواز هستند.

کمبود بودجه سبب شده است نیروی دریایی آمریکا برای تأمین قطعات مورد نیاز تعمیرات با مشکلاتی مواجه شود. گاهی اوقات هجده ماه طول می کشد تا نیروی دریایی بتواند قطعات مورد نیاز را برای برخی از جت های خود تهیه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اعمال غلط و جسارت آمیز نکنید تا تحقیر نشوید....
آخرین اخبار