رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز احداث چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود 15 تن خاویار از مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد استحصال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی افزود : کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از دو اقلیم سردسیری و گرمسیری و تولید سالانه بیش از 13 هزار تن انواع ماهی دارای ظرفیت مناسبی در زمینه تولید ماهی‌های سردآبی و گرم‌آبی است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که کهگیلویه و بویراحمد شرایط و ظرفیت خوبی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری دارد.

وی عنوان کرد: در سال 1391، حدود 3 هزار بچه ماهی خاویاری از گونه‌های فیل ماهی، اسرلیاد، اوزون برون و سیبری از دریای خزر به مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان انتقال داده شد که اکنون به مرحله استحصال خاویار رسیدند. 

گوهرگانی تصریح کرد: خوشبختانه امروز برای نخستین بار شاهد فرآوری و استحصال خاویار از مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری را در دستور کار داریم، افزود: افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان داشته باشند حمایت می‌شوند. 

گوهرگانی افزود: هم اکنون مجوز احداث چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان صادر شده است.

این مسئول به اشتغال‌زایی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در یکی از مزارع پرورش ماهیان خاویاری بیش از 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند که با اجرای فاز دوم این تعداد به بیش از 700 نفر افزایش می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که حدود 15 تن خاویار از مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد استحصال شود.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: مجوز ، مزرعه ، ماهیان ، خاویاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.