مدیر درمانگاه تخصصی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از راه‌اندازی درمانگاه داخلي این نهاد در استان با گرايش هپاتيت و بيماري‌هاي كبدي خبر داد.

راه اندازی درمانگاه تخصصی هپاتیت در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دکتر محمدرضا هدایتی‌مقدم با بیان اینکه این اقدام در راستاي كمك به تامين، حفظ و ارتقاي سلامت افراد جامعه است، عنوان کرد: فعالیت های این درمانگاه در زمينه عفونت‌هاي منتقله از خون از جمله هپاتيت‌هاي ويروسي در گروه پژوهشي ايدز، HTLV  و هپاتيت‌هاي ويروسي خواهد بود.
وی با اشاره به غیر دولتی بودن تمام خدمات پزشکی و پرستاری این درمانگاه خاطرنشان کرد: بیماران گرايش هپاتيت و بيماري‌هاي كبدي می‌توانند همه روزه از ساعت 8 الی 14 به آدرس، ميدان 10 دي، خيابان رازي، جنب هلال احمر، آزمايشگاه مركزي جهاددانشگاهي مراجعه و یا با شماره تلفن 38557970 تماس حاصل نمایند.
مدیر داخلی درمانگاه تخصصی داخلی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: هپاتيت‌هاي ويروسي سالانه صدها ميليون نفر در جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و با ايجاد التهاب حاد و مزمن در كبد منجر به 1.5 ميليون مرگ مي‌شوند.
هدایتی‌مقدم در خصوص نحوه ابتلا به این بیماری‌ها گفت: اين بيماري‌ها از طريق آب، غذا، خون و مايعات خوني آلوده، تزريق غير بهداشتي، مادر به كودك و روابط جنسي ناسالم منتقل مي‌شود، با اين حال اين عفونت‌ها به راحتي قابل پيشگيري بوده اما بيشتر افراد نمي‌دانند چگونه مي‌توانند از آن پيشگيري کنند.
وی با بیان اینکه در بين انواع هپاتيت‌هاي ويروسي تنها براي هپاتيتB  واكسن موثر وجود دارد که به همه نوزادان در بدو تولد تزیق می شود، ادامه داد:بزرگسالاني كه در معرض خطر ابتلا به هپاتيت B هستند، از جمله بيماراني كه به‌ طور مكرر نيازمند دريافت خون هستند، كاركنان مراقبت‌هاي سلامت، معتادين تزريقي، همسران و افراد خانواده بيمار مبتلا به هپاتيت مزمن B نیز بهتر است این واکسن را دریافت کنند.
هدایتی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر داروهاي موثري براي درمان كامل هپاتيت C و كنترل هپاتيت B وجود دارد، اظهار کرد: افرادي كه درمان مي‌شوند، خطر ابتلا به نارسايي كبد و سرطان كبد در آنان بسيار كاهش مي‌يابد؛ به‌علاوه از احتمال انتقال ويروس به ديگران نيز بسيار كاسته مي‌شود.
وی با اشاره به اینکه كبد چرب نیز بيماري شايعي است که تا 20 درصد افراد جامعه را درگير مي‌کند، ادامه داد: مصرف الكل، چاقي، برخي بيماري‌هاي مزمن مثل ديابت، ويروس‌ها و مصرف برخي داروها منجر به بیماری کبد چرب می‌شود.
هدایتی‌مقدم با تاکید بر اینکه كبد چرب درمان‌پذير است و مهمترین روش درمانی آن، رفع علت زمینه‌ای بروز بیماری است، گفت: کاهش وزن در افراد چاق، عدم مصرف مشروبات الکلی، کنترل دیابت، کاهش چربی خون، ورزش و تغییر در شیوه زندگی مهمترین اصول درمان این بیماری است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
آزمایش پی سی آر چقدر هست پولش
Iraq
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ازمایش و درمان هپاتیت b چقدر خرج ور میداره