عضو شورای شهر اهواز گفت: طی 2 سال اخیر تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌های در این شهر هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین حیدری به عملکرد شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و بیان داشت: بضاعت مالی موجود و شرایط اقتصادی در3 سال اخیر مشکلاتی برای شهرداری به وجود آورده و بدین ترتیب میزان خدمات ارائه‌شده در بخش حمل و نقل عمومی رضایت‌ بخش و ایده‌آل نیست.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس شهری 100 میلیون تومان بود که 82.5 درصد هزینه آن با یارانه دولتی و 17.5 درصد نیز از سوی شهرداری پرداخت می‌شد.

حیدری افزود: از سال 89 تا 91 در طرح نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی که در سراسر کشور با اعمال یارانه دولتی اجرا و 230 دستگاه اتوبوس شهری برای اهواز خریداری شد.

عضو شورای شهر اهواز اذعان داشت: با قطع یارانه از سال 92، دولت هیچ گونه یارانه‌ای جهت خرید اتوبوس به شهرداری نمی‌دهد و این در حالی است که هزینه خرید اتوبوس واحد از 100 میلیون تومان به بیش از 450 میلیون تومان در سال 94 افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به جز شهر تهران، کلیه کلان‌شهرها در این چند سال اخیر به دلیل قطع شدن یارانه، نتوانسته اند اتوبوسی را خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد نمایند.

حسین حیدری با اشاره به وضعیت تاکسیرانی اهواز، اظهار داشت: در 3 سال اخیر هیچ گونه ردیف اعتباری جهت خرید تاکسی از سوی دولت اختصاص داده نشده است، بنابراین افراد متقاضی نیز توانایی خرید تاکسی به صورت آزاد را نداشتند و در نتیجه شهر اهواز در زمینه تاکسیرانی نیز هیچ گونه افزایشی نداشته است.

وی بیان کرد: افزایش قیمت اتوبوس و حذف یارانه در سال 94 موجب شده که بخش اتوبوسرانی شهرداری اهواز با هماهنگی شورای شهر، اتوبوس‌های فرسوده، قدیمی و از کار افتاده را تعمیر و دوباره وارد ناوگان کند و تاکنون 15 دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی و به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شده‌اند.

حیدری با بیان این‌که با توجه به جمعیت شهر اهواز، به بیش از 1 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اذعان داشت: اکنون 300 دستگاه اتوبوس و 4 هزار تاکسی در شهر اهواز فعال هستند، در حالی که با توجه به جمعیت، این شهر به 10 هزار تاکسی نیاز دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.