مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان از اجراي طرح ملي سلامت يار در اهواز خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،  علي خدادادي گفت: طرح سلامت يار در خوزستان، در مرکز آموزشي درماني گلستان اهواز اجرايي شده است و در اين طرح هر روز چهار نيروي هلال احمر به بيماراني كه همراه ندارند به ويژه افرادي كه بيماري سخت  دارند كمك مي كنند

 وي افزود: اجراي اين طرح در چهار بخش تروما، جراحي، نورولوژي و داخلي انجام شد که در اجراي اين طرح، داوطلبان هلال احمر با راهنمايي مسئول بيمارستان و سرپرستار، بيماراني كه همراه ندارند را شناسايي و به آنها كمك مي کنند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: 35 داوطلب جمعيت هلال احمر براي اين طرح آموزش ديدند و 35 نيروي ديگر نيز در حال آموزش هستند، داوطلبان شركت كننده در اين طرح بيمه شده و افرادي با روحيه كمك رساني به مردم هستند.

وي تصريح کرد: هدف از اجراي اين طرح حمايت رواني از بيماران و پركردن خلاء خدمت رساني به بيماران است؛ در اين طرح هيچ كار پزشكي انجام نمي شود و با همكاري مدير بيمارستان، براي داوطلبان جمعيت هلال احمر در بيمارستان مكاني براي استراحت در نظر گرفته شده است.

طرح ملي داوطلب سلامت يار طي تفاهم نامه اي بين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمعيت هلال احمر منعقد شده و در 10 بيمارستان کشور در استان هاي تهران، خوزستان، خراسان، گلستان، اصفهان، كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري آغاز بكار كرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.