مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: وضعيت منابع آبي استان کرمان بعد از بارش‌هاي اخير بهبود نيافته است و با مشکل مواجه هستيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد طاهري افزود: برداشت از منابع آبي به‌خصوص در مراکز جمعيتي بسيار بالا است و همين مسئله باعث شده است که هر جا تمرکز جمعيتي در استان داشته باشيم منابع آبي در کرمان به‌شدت کاهش‌يافته است و اين روند ادامه دارد.

وي خاطر نشان کرد: برداشت آب در کرمان به حدي افزايش‌يافته است که سطح آب در دشت‌هاي کرمان چندين متر افت کرده و بسياري از دشت‌ها خشک‌شده‌اند.

طاهری تصریح کرد: 80 درصد از دشت‌هاي کرمان ديگر آبي براي برداشت ندارند و فشار براي برداشت آب از 20 درصد باقيمانده مانده دشت‌هاي متمرکزشده است و به نظر مي‌رسد به‌زودي با مشکل عمده در اين دشت‌ها نيز مواجه مي‌شويم.

وی از شوري و غيراستاندارد شدن آب در بسياري از دشت‌هاي کرمان خبر داد و تصریح کرد: ما داراي کمترين بارش در کشور هستيم به‌گونه‌اي که بارندگي در هرسال در کرمان تنها 130 ميلي‌متر است که همين ميزان نيز روي نمي‌دهد.

شرايط کمبود آب در کرمان در حالي تشديد شده است که کرمان در سال جاري وارد هجدهمين سال خشکسالي شده است و بسياري از سدهاي استان کرمان هنوز آبگيري نشده‌اند و فصل بارندگي نيز در استان کرمان سپري‌شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بارش ، آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار