بعد از گذشت 4 سال دوباره مامورین یگان حفاظت پارک ملی جهت گشت و کنترل و تردد به داخل پارک ملی و جزایر از قایق موتوری استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بهزادشیرپنجه رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت :از 4 سال قبل مامورین یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه بجای قایق موتوری از خودروهای کمک دار جهت تردد به جرایراستفاده می کردند.

شیرپنجه افزود: بعد از گذشت 4 سال دوباره مامورین یگان حفاظت پارک ملی جهت گشت و کنترل و تردد به داخل پارک ملی و جزایر از قایق موتوری استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: اخیرا در پی افزایش ورودی آب به دریاچه از طریق بارش های خوب پاییز، زمستان و بهاره و وارد شدن آب از رودخانه ها و رهاسازی آب سدها شاهد بالا آمدن آب دریاچه هستیم.

وی افزود: امید می رود با ذوب شدن برف در ارتفاعات، ادامه بارشها و روان شدن آب بیشتر رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه سطح تراز آب افزایش یابد.

شیر پنجه اضافه کرد: پارک ملی دریاچه ارومیه بزرگ ترین دریاچه داخلی کشور می باشد که در یک دهه گذشته علاوه بر کاهش نزولات جوی ، بروز خشکسالی های پیاپی منجر گردید دریاچه خشک شود .

گفتنی است،سطح تراز آب دریاچه ارومیه در 22 فروردین ماه سالجاری برابر است با 89/1270 که در مقایسه با مشابه سال گذشته که 69/1270 می باشد مقدار 20 سانتی متر افزایش سطح را نشان دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.