در نشست خبری میراث فرهنگی مطرح شد؛

خسروآبادی: عقب ماندگی ما در حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی بسیار است

ما در طول دو سال گذشته فعالیت حوزه عمرانی‌مان را سه برابر کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری با محوریت نوروز و گزارش عملکرد سال گذشته باحضور رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد.

خسروآبادی ضمن تبریک سال نو در خصوص این برنامه‌ها گفت: ما در نوروز امسال در سه جاذبه تاریخی و طبیعی و دست‌ساز، بازدیدکنندگان بسیاری داشتیم که حدود سه میلیون 500 هزار نفر بودند.

همچنین کاخ گلستان، سعدآباد، موزه ملی، رضاعباسی، آبگینه، فرش، نقاشی، برج طغرل و تپه‌های میل ورامین به طورکلی بیش از 800 هزار بازدیدکننده داشتند.
 
وی در خصوص عملکرد حوزه اطلاع‌رسانی به مخاطبان گفت: ما در حوزه اطلاع‌رسانی کارهایی بسیار انجام دادیم. برخی از این امور بر عهده سایر نهادهاست. شهر تهران داری سه اهمیت پایتختی، تاریخی و زیست‌گاهی است. ما در این شهر اماکنی مانند برج میلاد را داریم که دیگر شهرها ندارند. حجم سفر در نوروز امسال خیلی بسیار بود و استقبال قابل توجهی از نمایشگاه «تهران؛ کهن شهر من» شد. حوزه گردشگری نیازمند اطلاع رسانی است و باید به آن توجه کرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره فعالیت حوزه عمرانی میراث فرهنگی گفت: ما در طول دو سال گذشته فعالیت حوزه عمرانی‌مان را سه برابر کردیم. عقب ماندگی ما در حفظ، احیا و مرمت میراث فرهنگی بسیار است و برای جبران آن تنها بودجه استان امکان‌پذیر نیست بلکه نهادهای دیگر هم باید همکاری کنند.

وی همچنین در پاسخ به یک سوال مبنی بر سرقت کاشی‌های برخی ابنیه تاریخی اظهار داشت: ما در این خصوص پیگیر هستیم. 



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار