اگر گفتمان ما بر سر هنر انقلاب است، باید هنرمند متعهدی را درگیر فضای هنری كنیم كه علاوه بر متعهد بودن پیش‌برنده باشد و راهكار ارائه كند تا مسیر هنر انقلاب را دوباره پیدا كنیم.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمد كاسبی اظهار داشت: هنر ذاتا متصل به خلقت و هستی و كائنات است و از هم جداناپذیر هستند. از هنری كه هستی، خلقت و درنهایت انسان هم در آن دیده می‌شود و متصل به خالق است نمی‌توان انتظار داشت كه تفكیك پذیر باشد. هنر تعریف و مسیر و پویایی خودش را دارد و در كشور ما، بعد از انقلاب دینی به خاطر اتصالش به دین و خالق هستی انتظار می‌رود كه هنر متصل به سرچشمه غنی را داشته باشیم كه مدام در حال زایش و خلق آثار الهی و جاودان است.

وی افزود: اینكه بعد از انقلاب دینی و رسیدن به حكومت اسلامی، ما چقدر توانستیم در رشته‌های مختلف هنری به این مهم دست پیدا كنیم، موضوع و مبحث دیگری است كه جای تامل دارد. هنر ابتدای انقلاب با هنر انقلاب امروز تفاوت‌های زیادی دارد. مسیر انتخاب شده برای هنر انقلابی را حوزه هنری در زمان تأسیس عهده‌دار بود. با ناچیزترین‌ها، بزرگ ترین اتفاق‌های معنوی را تولید و خلق می‌كرد. در آن زمان هركس متناسب با نیاز مادی‌اش برداشت حداقلی داشت و به روند تولید و وظیفه‌ای كه به دوش داشت، قائل بود.

این بازیگر افزود: اگر گفتمان ما بر سر هنر انقلاب است - كه به اعتقاد من اگر به آن هنر الهی بگویم مفهوم را بهتر انتقال داده‌ایم- باید هنرمند متعهدی را درگیر فضای هنری كنیم كه علاوه بر متعهد بودن پیش برنده باشد و  راهكار ارائه كند تا مسیر هنر انقلاب را دوباره پیدا كنیم.

كاسبی اظهار داشت: ما در مسیر زندگی مدام در حال امتحان شدن هستیم و امتحان پس می‌دهیم. باید بگویم در تمام این سال‌ها، ذره‌ای از علاقه من به انقلاب كم نشده است و در این مسیر امتحانم را برای هنر انقلاب پس داده‌ام و اگر امروز راهی به رویم بسته است، یقین دارم با توكل به خدا، راهی را برای ادامه مسیرم پیدا می‌كنم.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار