محمدمهدی عسگر پور معتقد است؛ سینما پتانسیل بالایی برای شناساندن زوایای تازه از زندگی واقعی و مشكلات روحانیون در جامعه دارد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمدمهدی عسگرپور، كارگردان و تهیه كننده سینما با اشاره به اینكه گفتمان تبلیغاتی روحانیون باید متناسب با گسترده شدن عرصه‌های ارتباطی باشد، خاطرنشان كرد: اگر یك روحانی در شرایط فعلی بخواهد متناسب با شیوه های گذشته و با استفاده از ظرفیتهای مساجد و از طریق مجالس موعظه با مردم سخن بگوید، خیلی موفق نمی‌شود. به همین خاطر باید با تغییر رویكردهایشان و استفاده از ظرفیت های جدید به سراغ تولید گفتمان جدیدتری بروند.

وی ادامه داد: اكنون افزایش شبكه های اجتماعی و رسانه های تخصصی این فرصت را به قشر روحانیت داده است تا با استفاده از ظرفیت‌های بالایی كه در هر كدام وجود دارد، به تبلیغ و جذب مردم به سمت امور دینی همت گمارند.

عسگرپور در این زمینه نقش ارزنده‌ای را برای حوزه سینما قائل شد و خاطرنشان كرد: فیلم های بسیاری در صنعت سینما ساخته شده است كه بسیاری از آن ها چون به زندگی واقعی و مشكلات روحانیون از منظرهای تازه پرداخته بود، مخاطب بسیاری با آن ارتباط گرفته بودند.

كارگردان فیلم «روح الله» مشاوره و مشاركت روحانیون را در پروژه های فیلمسازی در مؤثرتر شدن پیام فیلم نزد مخاطب تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: شاید بسیاری از واقعیت هایی كه در زندگی این قشر از جامعه وجود دارد از نگاه یك فرد عادی و فیلمساز دور بماند و این مشاوره میتواند كمك كند زوایای پنهان مانده بیان شود.

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی تصریح كرد: این حضور حتی اگر در مقام یك منتقد هم باشد می تواند در قسمت هایی كه نیاز به بهبود جایگاه شخصیت روحانی  دارد با تذكرهایی سازنده عوامل را به ایرادات خود آشنا سازد.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه دومین جشنوار روحانی و سینما و معرفی نفرات برتر، 27 فروردین ساعت 16 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.