اردبیل؛

عشایر نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: عشایر غیور کشور نقش برجسته و مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم با تاکید بر اینکه عشایر نقش برجسته ای در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند افزود: نیازمندی های عشایر باید به صورت ویژه رصد و جمع بندی شود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند عشایر ذخایر انقلابند گفت: این سخن امام نشان می دهد که رهبر کبیر انقلاب اسلامی از همان آغاز انقلاب توجه ویژه ای به عشایر داشته و عشایر را یکی از ارکان پایداری این انقلاب می دانست.

فرماندار بیله سوار افزود: جشنواره ملی علاوه بر دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی موجب رونق گرفتن اقتصاد عشایر و پیدا کردن بازارهای داخلی و خارجی برای عرضه محصولات کوچ نشینان می شود.

حلیم بیان کرد: برای برگزاری جشنواره کوچ عشایر امسال 2 میلیارد ریال در نظر گرفته شده ، از محل ماده 180مبلغ 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال برای شن ریزی راههای عشایری ، 800 میلیون ریال برای نگهداری ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آج اشمه ،900 میلیون ریال برای آبرسانی سیار به مناطق عشایری ، 150 میلیون ریال برای نگهداری ماشین آلات سنگین و 150 میلیون ریال نیز برای ارائه خدمات در مسیر کوچ و برگزاری دوره های آموزشی برای عشایر اختصاص می یابد.

حلیم یکی دیگر از دستاوردهای جشنواره کوچ عشایر را جذب گردشگر به استان اردبیل دانست و گفت: حضور علاقمندان برای بازدید از این جشنواره ملی موجب رونق گردشگری در استان می شود که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کرد چرا که صنعت توریسم موجب بهبود وضعیت اقتصاد در هر جامعه ای می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.