ایوبی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات قزوین گفت: افرادی که دست به کلاهبرداری می‌زنند در ابتدا مقدماتی را برای خود فراهم می‌کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛به گفته ایوبی، انها  با شرکتی قرارداد می‌بندند و هزینه‌های پیامکی خود را نیز پرداخت می‌کنندو با ثبت آدرس و مشخصات خود به جلب اعتماد افراد می‌پردازند و سپس با خرید پیامک‌های انبوه از این شرکت با تیزبینی و دقت  دست به کلاهبرداری‌هایشان می‌زنند.

وی ادامه داد: بیشتر پیامک‌های تبلیغاتی با پیش شماره‌های 1000، 2000 و 3000 ارسال می‌شود که در این رابطه سه شرکت معتبر پیامک‌های انبوه را در اختیار دارند و با انجام شرایط قانونی آن را به متقاضیان واگذار می‌کنند.

ایوبی ادامه داد: بخش عمده پرونده‌های کلاهبرداری ناشی از سادگی و طمع خود مالباختگان و شاکیان است چرا که هیچ فردی بدون آگاهی از صحت و سقم تنها یک پیامک نباید هزینه‌ای را پرداخت یا اقدام به کاری کند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات قزوین گفت : آن‌ها می‌توانند اگر قصد انجام کاری از طریق همان پیامک‌های تبلیغاتی را دارند ابتدا از طریق مراجع قضایی پیگیر ماجرا شوند و از طریق اپراتورهای مخابراتی یا اداره سیار همراه اول، اطلاعات لازم را درخصوص صحت و درستی آن پیامک جویا شوند و سپس اقدام کنند .

وی ادامه داد :  اگر افراد بدون تحقیق و بررسی فریب این مؤسسات را خوردند، می‌توانند از شرکت یا مؤسسه مورد نظر که در پیامک درج شده است شکایت کنند اما اگر آن شرکت نامرئی بود و وجود خارجی نداشت، شاکیان خصوصی از طریق شرکتی که سامانه را در اختیار آن شرکت قرار داده است پیگیر ماجرا شوند و شکایت خود را به مراجع قضایی ارائه دهند .

وی تاکید کرد: وقتی مشترکین پیامکی دریافت می کنند هیچ هزینه ای نمی پردازند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان اظهار داشت : این مشترکین اگر بخواهند از سرویس های ارزش افزوده استفاده کنند باید هزینه آنرا پرداخت کنند که البته استفاده از این خدمات هم اختیاری است. 

وی افزود: برخی مشترکین آگاهی لازم را در این زمینه ندارند به همین خاطر ممکن است به اشتباه خدمات ارزش افزوده را انتخاب کنند و در آن صورت باید هزینه های آنرا نیز متحمل شوند. 

ایوبی توصیه کرد: وقتی شهروندان پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای انبوه دریافت می کنند کاری به پیامک نداشته باشند و آنرا حذف کنند. 

وی افزود: اگر این پیامک ها تایید شود و یا بازخوردی از صاحب پیامک گرفته شود ممکن است هزینه ای هم تحمیل شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.