باگذشت بیش از بیست روز از آغاز سال تعلیمی جدید، وزارت معارف اعلام کرده که برنامه توزیع ۲۲ میلیون جلد کتاب‌های درسی را به مکاتب آغاز کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وزارت معارف با اعلام این خبر در صفحه رسمی فیس‌بوک خود، گفته که این کتاب‌های درسی اخیرا در کشورهای هند و ویتنام به چاپ رسیده‌اند.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف، در بازدید از چگونگی توزیع کتاب‌های درسی، به شدت‌بخشیدن روند توزیع این کتاب‌ها تاکید کرده است.

آقای بلخی می‌گوید که یکی از عامل‌های سه‌گانه نظام آموزشی،‌ موجودیت کتاب‌های درسی می‌باشد و وزارت معارف در زمینه دسترسی به موقع تمامی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی تلاش زیادی کرده است. او از کارمندان وزارت معارف خواسته تا در «کم‌ترین وقت» کتاب‌های درسی را در اختیار دانش‌آموزان در تمام مکاتب بگذارند.

برنامه توزیع کتاب‌های درسی در حالی شروع می‌شود که بیش از بیست روز از آغاز سال تعلیمی جدید می‌گذرد. عدم دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، از مشکلات عمده مکاتب به شمار می‌رود. پیش از این در مواردی دانش‌آموزان مکاتب برخی از مناطق کشور حتا نتوانسته‌اند تا امتحانات چهار و نیم ماه به کتاب‌های درسی دست یابند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، کتاب ، مکاتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار