زنجان؛

مراقب انتشار اطلاعات شخصي خود درفضای سايبری باشيد

رئيس پليس فناوری اطلاعات فرماندهي انتظامی استان زنجان گفت: کاربران وهموطنان بايد مراقب انتشار اطلاعات شخصی خود درفضای سايبری باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرگرد جواد شعبانپور گفت: فناوري اطلاعات و به خصوص فضای سايبري در سال‌های اخير رشد چشمگير و روزافزوني داشتهاست.تمايز فضاي مجازي از فضاي فيزيکي، جهان را به دهکده ای کوچک تبديل کرده است .

وی افزود : متاسفانه بسياري از افراد به دليل عدم آگاهي ازآسيب پذير ي هاي مرتبط با رايانه، موبايل و شبكه هاي رايانه اي خصوصاً اينترنت، با اعتماد كاذب فكر مي كنند كه فايلهاي رايانه اي شخصي شان، نظير عكسها، ويدئوها و اسناد ، براي ديگران قابل دسترسي نيستند.

رئيس پليس فناوری اطلاعات فرماندهي انتظامی استان زنجان گفت: برخی از كاربران از رمزعبور براي رايانه ، لپ تاپ و موبايل خود استفاده نمي كنند يا از نرم افزارهاي امنيتی ساده ، مثل آنتي ويرو سها، آنتي تروجانها و ...بهره نمي گيرند كه باعث مي شود اطلاعات شخصی شان به راحتي به سرقت رفته و کلاهبردارن با ترفندهای مختلف از اين طريق اقدام به کلاهبرداري كنند.

شعبانپور در ادامه براي جلوگيري از به سرقت رفتن فايل ها و اطلاعات شخصي هشدارداد :

-كاربران همواره مراقب باشند تا هيچگونه اطلاعاتي در مورد خود يا افراد خانواده خود را ، هرگز بر روي اينترنت منتشر نکنيد .

- هرگز فايليهاي ناشناس را بر روي کامپيوتر خود دانلود نکنيد.

- به خاطر داشته باشيد که بر روي اينترنت ، مردم مي‌توانند وانمود کنند که شخص ديگري هستند و با ايجاد ارتباط طولاني اينترنتي اعتماد شما را جلب کنند.هرگز حرفهاي آنها را باور نکنيد.

- درصفحات عضويت در سايتهاي گوناگون و مخصوصاً اتاق‌هاي گفتگو هرگز نام واقعي،تاريخ‌تولدآدرس خانه يا مدرسه و هرچيزي که ممکن است از آن سوءاستفاده شود را وارد نکنيد

-پليس فناوري اطلاعات فرماندهي انتظامي استان زنجان از هموطنان درخواست مي کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.irبراي تماس با ما - ايميل :zanjan_fata@police.ir و يا تلفن 4 – 2182581-024 گزارش نمايند.



انتهای پیام/ن

برچسب ها: مراقب ، اطلاعات ، سایبری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.