شهردار تهران گفت:شهرداری تهران جزء 11 دستگاه اجرایی كه در حوزه رفع مشكلات موجود محله هرندی مسئولیت دارند، نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه  بازدید از مجتمع بهاران كه امروز (چهارشنبه)انجام شد با بیان این‌كه شهرداری وظیفه ای در قبال حل مسائل و مشكلات هرندی ندارد، اظهار داشت: شهرداری تهران جزء 11 دستگاه اجرایی كه در حوزه رفع مشكلات موجود محله هرندی مسئولیت دارند، نیست.

وی با اشاره به این‌كه برطرف كردن آسیب های اجتماعی محله هرندی همانند یك پروژه عمرانی نیست ،گفت:در همین راستا هیچ وقت نمی توان زمان مشخصی را برای حل این مشكلات مطرح كرد.

شهردار تهران افزود:مسائل و مشكلات موجود در محله هرندی به اندازه ی تاریخ دروازه غار است و این مسائل در برهه ای از زمان به شدت وجود داشته است.

قالیباف با بیان این‌كه شهرداری وظیفه ای در قبال مشكلات هرندی ندارد، بیان کرد: اما ما بر اساس رسالت اخلاقی كه نسبت به شهروندان داریم این مسئولیت را قبول كرده و در حال حاضر هیچ منتی بر كسی نداریم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ادعا نداریم که در هرندی، شوش و سیروس معتاد نیست، اضافه کرد: در سطح شهر تهران تعداد زیادی معتاد متجاهر بود که در حال حاضر یک سوم آن‌ها جمع‌آوری شده‌اند و دو سوم دیگر آن‌ها همچنان هستند.

قالیباف با تاکید بر این‌که جذب معتادان از سطح شهر تمام نشدنی نیست، گفت: این چرخه دائمی است و هر معتاد بهبود یافته 9 ماه تا یک سال میهمان مراکز بهاران است تا به توانمندی‌های لازم برسند.

شهردار تهران تصریح کرد: شهرداری تهران تصمیم گرفته دو کمپ راه اندازی کرده و مسئولیت آن‌ها را نیز خود بر عهده بگیرد و احتمالا مسئولیت کمپ شفق را هم شهرداری به عهده می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تعدادی از افراد بهبود یافته مجدد به سطح شهر بازمی گردند؛بیان کرد: باید نهادهای دولتی و غیردولتی بسترسازی‌ها را انجام دهند تا چرخه ی بهبود معتادان صرفا دولتی نباشد و  نهادهای غیردولتی همانند شهرداری آن را اداره کنند.

*سخنان رهبری وظیفه ی ما را سنگین تر کرده است 

قالیباف در ادامه به صحبت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص بحث آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت:صحبت‌های رهبری تکلیف را بر دوش ما سنگین‌تر کرده است اما تا کنون در بحث آسیب‌های اجتماعی غفلت نکرده‌ایم که بگوییم در حال حاضر  از خواب غفلت بیدار شده‌ایم.

شهردار تهران در خصوص هزینه‌های شهرداری برای احداث مراکز بهاران بیان کرد:بالغ بر 70 درصد بهاران‌ها ساختمان‌های شهرداری بودند و ساخت و ساز جدیدی برای این منظور نداشتیم  و تعدادی ساختمان نیز  برای فعالیت های دیگر در نظر گرفته شده بود  که در مرحله 50 تا 60 درصدی بودند در همین راستا  آن‌ها را تغییر کاربری داده و به مراکز بهاران تبدیل کردیم.

قالیباف همچنین در خصوص هزینه‌های هر کارتن‌خواب بعد از بهبود یافتن گفت: شهرداری تهران برای هر معتاد بهبود یافته در مراکز بهاران روزانه 8 هزار تومان هزینه می‌کند که بخشی از این هزینه‌  هم توسط مردم تامین می‌شود .

*واگذاری فروشگاه های شهروند در آینده ای نزدیک 

وی در ادامه در خصوص واگذاری شهروند بدون تشریفات قانونی، گفت: این موضوع ادعایی کذب است، خصوصی‌سازی در دستور کارشهرداری است اما  هنوز شهروند را واگذار نکرده‌ایم.

شهردار تهران با بیان این‌که فروشگاه  شهروند در یک بازه زمانی زیان‌ده بود تصریح کرد:به همین دلیل  در آن زمان فروشگاه شهروند به فروش نرفت اما در حال حاضر که به سود دهی رسیده است آن را به بخش خصوصی واگذار کرده و بر روی عملکرد آن نظر می‌دهیم چرا که وظیفه ما در شهرداری  فروشگاه‌داری نیست.

قالیباف  اظهار داشت:فروشگاه  شهروند را هنوز واگذار نکردیم اما در ردیف‌ و تبصره بودجه‌ سال 95  این اجازه به شهرداری تهران داده شده است.

وی با بیان این‌که قیمت‌گذاری وسایل حمل و نقل عمومی  توسط شهرداری انجام و به شورا ارسال می‌شود، گفت: بر همین اساس بعد از بحث و بررسی نرخ‌ها تصویب و برای تایید به فرمانداری ارسال می‌شود و اگر فرمانداری نرخ‌ها را تایید نکند به شورای حل اختلاف می‌رود.

شهردار تهران در خصوص اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ی افزایش پرسنل شهرداری از سال 84 تا کنون و همچنین ادعای شهر فروشی پایتخت بیان کرد: معاون معاونت شهرداری و امور شوراهای شهرداری تهران پاسخ‌گو خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شهردار چطور برای مترو که چتدان هم ضروری نیست پول دارد دهها میلیارد دلار هزینه کند ولی برای نگهداری معتادها که یک میلیونیوم مترو هم پول نمیخواهد پول ندارد ؟
آخرین اخبار