استاندار خراسان رضوی گفت: : طرفداری از سیر مذاکرات منتهی به برجام به این معنا نیست که تعارض با استکبار فراموش شده و آمادگی نظامی کشور نباید حفظ شود، زیرا حفظ آمادگیهای نظامی دستور قرآنی است.

استاندار خراسان رضوی؛حفظ آمادگی نظامی کشور دستور قرآنی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان با حضوردرجلسه ی مشترک شورای اداری شهرستان مشهد و بخش رضویه افزود: نباید دستاورد به ثمر نشستن مذاکرات دولت تدبیر و امید در برجام زیر سئوال بود زیرا دشمنی با نظام سلطه و استکبار به معنی نداشتن تعامل با دنیا نیست.

وی اظهار داشت: با به سرانجام رسیدن برجام، دولت توانست در روند و سیر 'ایران هراسی' دشمنان جمهوری اسلامی خلل ایجاد کند.

همچنین استاندار خراسان رضوی در این جلسه بر تلاش همگان برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
وی سال 1394 را سال پرکاری برای خراسان رضوی دانست و افزود: 90 هزار تن قیر یارنه ای طی پارسال در این استان برای توسعه و مرمت و اصلاح جاده ها مصرف شده است.
رشیدیان گفت: این رقم هم در تاریخ استان و هم در کشور بی نظیر است و در عین حال نشانگر سالی پرکار برای خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: پارسال در حوزه گاز نیز خراسان رضوی توانست پیمان سپاریهای خوبی را با پیمانکاران استان به انعقاد برساند.

استاندار خراسان رضوی گفت: امید است از 63 درصد پوشش کنونی گاز روستایی خراسان رضوی تا انتهای سال 1395 به پوشش 87 درصدی برسیم.
وی افزود: در حوزه کشاورزی و در بخش آبرسانی، توسعه کشتهای آبیاری تحت فشار و روشهای مکانیزه کشاورزی خراسان رضوی نیز طی دو سال اخیر به اندازه یک چهارم دوره 20 ساله قبل کار انجام شده است.
رشیدیان ادامه داد: همچنین برای روستاهای بالای 50 خانوار این ظرفیت ایجاد شده که طرحهای اقتصادی ارائه کننده به این شکل که 80 درصد اعتبار طرحهایشان از طریق قرض الحسنه و 20 درصد توسط خود روستائیان تامین اعتبار شود.
وی گفت: در قالب این طرح برای 19 پروژه روستائیان استان طی شش ماهه دوم پارسال 600 میلیارد ریال تامین اعتبار شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در خصوص مرزنشینان نیز با اقدام خوب دولت در خصوص تعاونیهای مرزنشین و فروش سوخت به کشور افغانستان در سال 1394به هر خانوار مرزنشین طی دو نوبت یک میلیون و 800 هزار ریال ارائه و موجب بازگشت سه هزار خانوار روستاهای مرزنشین از مشهد به شهر خودشان شد.
وی ادامه داد: در پروژه بزرگ مسکن مهر گلبهار در هشت سال دولت قبل فقط شش هزار واحد مسکن مهر بدون هیچگونه امکانات زیرساختی تحویل مردم شد.
رشیدیان گفت: این در حالی است که طی دو سال فعالیت اخیر دولت تدبیر و امید در مسکن مهر شهر جدید گلبهار 18 هزار واحد مسکونی تحویل مردم شده است.
وی افزود: همچنین 200 میلیارد ریال در حوزه برق، بیش از 60 میلیارد ریال در حوزه آب و 70 میلیارد ریال در حوزه آموزش و پرورش این شهرجدید هزینه شده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر مدیریت استان تصویب دوباره ردیف بودجه ای برای پروژه کمربند شمالی مشهد است که در دولت قبل حذف شده بود.
وی گفت: برای مرمت و اصلاح دو جاده منتهی به امامزاده یحیی بن زید واقع در شهر رضویه نیز 15 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
رشیدیان افزود: پارسال سال سختی برای کشور بود زیرا جنگ اقتصادی در حوزه درآمدهای نفتی به ایران تحمیل شد بطوری که خراسان رضوی حدود 29 درصد بودجه عمرانی خود را تحصیل کرد.
وی ادامه داد: با این وجود با ردیفهای جدیدی که در ابتدای امسال ابلاغ شد این 29 درصد به 39 درصد افزایش پیدا کرد که حرکت خوبی برای بهبود شرایط عمرانی خراسان رضوی فراهم کرد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.