مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت: بیش از ۵۶ درصد جمعیت تربت جام و فریمان در بخش کشاورزی اشتغال دارند و افت سالانه بیش از ۱/۵ متر منابع آبی موجب نابودی کشاورزی و اشتغال در منطقه تربت جام و فریمان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جوادی در نخستین کارگروه شورای هماهنگی نجات دشت جام و فریمان افزود: یکی از دغدغه های مهم و اصلی کارگروه آب و خاک، کشاورزی و منابع طبیعی بهره وری بخش آب است که اگر مدیریت نشود در ۲۰ سال آینده باید از این منطقه مهاجرت کنیم.

وی گفت: باید به فکر منابع آب باشیم و درست و بهینه مصرف کنیم و بخش کشاورزی عهده دار تولید و نیاز جامعه را برآورده می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار تا پایان سال ۹۴ در منطقه تربت جام اجرا شده است تصریح کرد: خوشبختانه رتبه اول استان خراسان رضوی را در بحث آبیاری تحت فشار داریم و پنج هزار هکتار امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که از این میزان ۱۰ هزار هکتار در مزارع گندم می باشد.

جوادی با بیان اینکه باید با حفظ و پایداری تولید منابع آبی را مدیریت کرد خاطرنشان کرد: برای احیای قنوات طرحها و عملیات آبخیز داری باید در بالا دست قنوات اجرایی شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.