پایتخت کشتی جهان چند سالی است در بی توجهی کامل به سر می برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جویبار،شهری با 27هزار نفر جمعیت، مردمانی دارد از جنس کشتی و کشتی بلد، کشتی گیرانی دارد چقر و بدل کار، با غیرت و تعصب ایرانی که بارها و بارها پرچم سه رنگ ایران را بالاتر از پرچم کشورهای روسیه و آمریکا در میادین به اهتزار در آوردند.


پایتخت کشتی جهان با امکاناتی در حد محلات + تصویر

کشتی جویبار را سال های گذشته تنها با نام مهدی حاجی زاده می شناختند، کشتی گیر 74 کیلویی کشورمان که سال 1381 بر حریف آمریکایی خود پیروز شد و ایران را قهرمان جهان کرد و این پیروزی عاملی شد تا خون کشتی در رگهای این شهر جاری شود.

پس از ان پیروزی نوجوانان جویباری ، مشق ورزش ملی کشورمان را آغاز کردند تا چراغی که مهدی حاجی زاده روشن کرده بود خاموش نماند، نوجوانانی که اکنون بزرگ شدند و کشتی کشورمان را با نام و آوازه آنها می شناسند.رضا یزدانی،کمیل قاسمی،عزت الله اکبری، حسن یزدانی، مسعود اسماعیل پور و حضور این همه نام آور سبب شد فدراسیون جهانی این شهر کوچک را پایتخت کشتی جهان بنامد.

اما مردم این شهر که به گفته خودشان کشتی در خون آنها جریان دارد و کشتی گیر متولد می شوند و با کشتی زندگی می کنند از کمبود ها و مشکلاتی می گویند که شایسته آنها نیست.


پایتخت کشتی جهان با امکاناتی در حد محلات + تصویر

*جویبار با داشتن قهرمانان صاحب نام جهانی یک سالن کشتی در حد استانداردهای جهانی ندارد.

* شهر صیاد مدال های رنگارنگ کشتی جهان پارسال در شرایطی میزبان جام باشگاه های جهان بود که سالنی برای میزبانی از حتی یک پنجم هواداران و علاقمندان به کشتی این شهر را نداشت.

* جویبار که کشتی گیرانش بیشترین سهم را در قهرمانی تیم ملی ایران در جام جهانی بوداپست داشتند،اینک محروم از داشتن حتی یک آکادمی کشتی استاندارد و یا سالنی اختصاصی است.


پایتخت کشتی جهان با امکاناتی در حد محلات + تصویر

اصغر اکبری قهرمان جوانان جهان و آسیا که از آینده های تیم ملی کشتی ایران است هم از کمبود امکانات ورزشی این شهر گفت و از تشک به عنوان تنها تجهیزات یک سالن کشتی در جویبار خبر داد.

اکبرزاده کسی که مدال برنز جهان را در کارنامه افتخارات خود دارد هم امکانات ورزشی برای یک کشتی گیر را فقط به یک تشک ندانست و از نداشتن سالن بدنسازی،اسپانسر و امکانات سخت افزاری گلایه کرد.

علی رغم همه افتخارات کسب شده توسط کشتی گیران این شهر ،اما مسئولین به هیچ وجه نتوانستند سیمایی درخور یک پایتخت برای این شهر بسازند.

اسماعیل پور مدیر ورزش وجوانان شهرستان جویبار هم گویا از تمام این کاستی ها با خبر بود و از فعالیت 700 کشتی گیر در تنها 3 سالن فعال کشتی این شهر خبر داد و گفت : در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مازندران و تاکید ایشان در مورد احداث پروژه بزرگ ورزشی جویبار که به اسم پروژه 5هزار نفری معروف است،مقرر شد این امر تحقق یابد.

حال ! با توجه به اینکه کشتی ورزش اول ایران و رشته اول در کسب مدال المپیک محسوب می شود و جویبارها که از گذشته تا الان و آینده معرف قهرمانان جهانی این رشته ورزشی است،پس از مسئولین انتظار می رود با توجه ویژه به زیر ساخت های این رشته ورزشی در این شهر بیشتر کوشا باشند و از خواب زمستانی برخیزند.


پایتخت کشتی جهان با امکاناتی در حد محلات + تصویر

پایتخت کشتی جهان با امکاناتی در حد محلات + تصویر

مردم و ورزشکاران این شهر بی صبرانه منتظر شنیدن خبرهای خوب از سکان داران ورزش کشور و استان هستند تا با کارکردن در زیر ساخت های ورزش این شهر،ورزش اول ایران را به مقصد برسانند،زیرا خبرهای خوب برای این شهر خبرهای خوب برای مردم ایران و دل شادی آنان را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /

برچسب ها: ساری ، کشتی ، جهان ، پایتخت ، امکانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.