طی مراسمی از برترین های جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت کردستان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج تجلیل شد.



به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج، در بخش تئاتر خیابانی و در زمینه طراحی بروشور از هیرش نقشبندی ،در بخش جایزه طراحی لباس  هلاله قادری ،سوران حسینی از مریوان و در بخش موسیقی نیز از ریبین محمدی آهنگساز نمایش 'هناس' از مریوان تقدیر شد.
 
همچنین جایزه بخش طراحی فضا نیز به طراحی فضای نمایش بنی آدم اعضای یکدیگرند اثر مختار محمدی از مریوان اهدا شد.
 
در بخش بازیگری زن نیز مقام اول جشنواره به بهره عارفی بازیگر نمایش دنیای کاغذ' از مریوان، مقام دوم به کژال راستبین بازگیر نمایش تاخیر از مریوان و مقام سوم به آرزو منصوری بازیگر نمایش بازی سرنوشت از سنندج رسید.
 
همچنین در بخش بازیگری زن از بازیگر خردسال جشنواره رُزا زارع زاده از سقز تقدیر شد.
 
در بخش بازیگری مرد نیزمختار محمدی از مریوان بازیگر نمایش بنی آدم اعضای یکدیگرند از مریوان، لقمان قادری بازیگر نمایش دنیای کاغذی از مریوان و مهرای مکاری بازیگر نمایش بلا به دور از سنندج به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
 
در بخش طرح و ایده نیز جایزه ویژه جشنواره به محمد زارع زاده نویسنده نمایش آن پیامبر پاک از سقز رسید.
 
مقام اول بخش طرح و ایده نیز به نمایش بنی آدم اعضای یکدیگرند اثر مختار محمدی از مریوان، مقام دوم به نمایش هناس اثر سید سروش پیغمبری از مریون و مقام سوم نیز به صورت مشترک به نمایش مرگ اوین اثر عزیز زادسر از مریوان و نمایش تاخیر اثر کژال راستبین از مریوان رسید.
 
در بخش کارگردانی نیز از محمد سلیمی کارگردان نمایش مین و زندگی از دیواندره تقدیر شد و مقام اول این بخش نیز به مختار محمدی کارگردان نمایش بنی آدم اعضای یکدیگرند از مریوان رسید.
 
بخش کارگردانی این جشنواره  مقام دوم و سوم نداشت.
 
در بخش نمایشنامه نویسی سامان احمدی از سنندج نویسنده نمایشنامه 'دخیلی برای نینوا یافتگان' رتبه سوم و امیر شهبازیان از مریوان نویسنده نمایشنامه 'هیاهوی کفترخونه من' رتبه دوم را از آن خود کردند.
 
هیات داوران جشنواره در بخش نمایشنامه نویسی هیچ اثری را شایسته مقام اول معرفی نکرد.
 
کورش احمدی، ابراهیم کاظمی و یونس سحرآمیز داوری بخش تئاتر خیابانی و صابر نیکبخت، بهار لطافتیان و پیمان ادب آموز داوری بخش نمایشنامه نویسی جشنواره هنرهای نمایشی قران و عترت کردستان را بر عهده داشتند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.