عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظفند تا معابر، اماکن عمومی و وسایل خدماتی را طوری تولید و طراحی کنند تا معلولان احساس استقلال کنند.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرح حمایت از معلولان که از حقوق اولیه آ‌ن‌ها محسوب می شود،  زمینه ایجاد استقلال اجتماعی و اقتصادی آنان در جامعه فراهم شود .

وی با بیان این‌که این طرح همچنان درکمیسیون در حال بررسی است، افزود:بر مبنای این طرح و در صورت اجرای درست آن، نیمی از مشکلات معلولان از جمله بحث استخدام، اشتغال ، استفاده از امکانات ورزشی و تردد های روزمره شان حل و تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

سعیدی ادامه داد: در نظام شهرسازی باید الگوهایی در نظر گرفته شود تا زمینه ساز تامین حقوق معلولان بوده و این افراد بدون دردسر و نگرانی مانند افراد عادی در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ محله و یا مکان های مشخصی برای معلولان وجود نداشته و آن‌ها حتی از برخوردار شدن ازحقوق اولیه شان بی بهره اند .

سعیدی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و ذیربط موظفند تا معابر، اماکن عمومی و وسایل خدماتی را طوری طراحی و تولید کنند تا معلولان خود را متفاوت با افراد عادی ندیده و احساس استقلال کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار