مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پس از انجام اقدامات کارشناسی شده مجوز پرورش ماهی قزل آلا در اراضی دارای آب و خاک شور شهرستان طارم صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛صیاد بورانی با اشاره به ظرفیتهای استان در حوزه پرورش انواع آبزیان اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات که مربوط به سال 94 است حدود 590 مزرعه آبزی پروری در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمده ماهیان سردآبی که در مزارع استان زنجان تولید می‌شود شامل قزل آلا و ماهی آزاد دریای خزر و ماهیان گرم آبی شامل کپور معمولی، کپور سرگنده، کپور نقره ای و علفخوار است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه ضروری است تا به هنگام پرورش انواع آبزیان و ماهیها در استخرهای پرورش ماهی نسبت به توجه به پارامترهای زیست محیطی از سوی آبزی‌پروران اقدام کنیم، ابراز کرد: به منظور تولید بهداشتی و باکیفیت انواع ماهی، مزارع آبزی‌پروری به سیستم‌های تصفیه مکانیکی و بیولوژیکی مجهز می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تنوع تجهیزات آبزی‌پروری در مزارع تصریح کرد: امور شیلات و آبزیان استان زنجان در نظر دارد تا در سال 95 میزان استفاده از آب تازه به ازای هر تن ماهی قزل آلا به نیم لیتر در ثانیه کاهش دهد چرا که معتقدیم این اقدام سبب صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش میزان تولید در واحد سطح می‌شود.

ی گفت: به منظور استفاده بهینه از خاک‌ها و منابع آبی شور مزارع آبزی‌پروری در مناطق غیرقابل کشت برای محصولات کشاورزی از جمله منطقه حلب در شهرستان ایجرود مستقر شده‌اند به طوری که در حال حاضر 30 گروه برای پرورش ماهی قزل‌آلا معرفی شدند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: پرورش ، قزل آلا ، صدور ، مجوز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.