معاون اجتماعی فرهنگی دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات دستگاه قضایی در زمینه صنعت و تجارت حمایتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،سید امیر مرتضوی در دیدار با اعضاء هیأت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال جاری با هدف اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) افزود: این فرمایشات نقشه راه کشور را در سال جاری معین کرد و مسئولان نیز باید سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی با اشاره به برخی کم کاریها در حوزه های مختلف گفت: متأسفانه در بسیاری از موارد صنعت و تجارت حتی از سوی متولیان امر نیز مورد بی مهری قرار می گیرد که این مسائل باید توسط دلسوزان صنعت منعکس شود و دادگستری استان از هیچ کمک قانونی برای رفع مشکلات موجود عرصه صنعت و تجارت دریغ نخواهد کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی دادگستری خراسان رضوی افزود: کمیسیون صنعت و کارآفرینی در دو حوزه عمومی و خصوصی با همت دادگستری و با عاملیت اتاق بازرگانی تشکیل و تلاش بسیار زیادی از سوی دستگاه قضایی انجام و بازدیدهای متعددی از واحدهای صنعتی انجام شد و نتایج خوبی بدست آمد اما متأسفانه متولیان امر در زمینه صنعت و تجارت آنگونه که شایسته است پای کار نیستند.

مرتضوی گفت: در کمیته حفظ و حمایت از سرمایه گذاری، کمیسیونی بنام کمیته حل اختلاف صنعت شکل گرفت و حمایت از سرمایه گذاری سرلوحه حرکت این کمیسیون قرار گرفت و در این خصوص نیز اقدامات بسیار خوبی انجام و از تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی پیشگیری به عمل آمد.

وی گفت: در سال گذشته 197 پرونده در خصوص واحدهای تولیدی تشکیل و 157 مورد مشکلاتشان حل شد و مابقی نیز در حال حل است.

معاون اجتماعی فرهنگی دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر تأثیرات اقدامات انجام شده گفت: تعامل خوبی با دفاتر شرکتهای صنعتی استان وجود دارد و 515 مورد بازدید موردی از کارخانه ها و کارگاههای تولید با هدف پیشگیری و حمایت حقوقی و قضایی صورت پذیرفت و همچنین 450 مورد مشاوره به این واحدها ارائه شد.

مرتضوی با گلایه از متولیان صنعت و تجارت در خراسان رضوی افزود: متأسفانه بسیاری از شوراها، کمیته ها و کمیسیون هایی که وظیفه حمایت و حل اختلاف مشکلات صنعت را برعهده دارند به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند و دستگاه قضایی استان فراتر از آنچه تکلیف قانونی دارد عمل می کند.

وی گفت: از مدیران صنایع انتظار داریم در سال جاری بیش از پیش و با جدیت بیشتر و همگام با دستگاه قضایی در زمینه حمایت از صنایع و پیشگیری از وقوع جرایم و مشکلات جدید در این عرصه اقدام و عمل نمایند.

رئیس حوزه ریاست دادگستری استان گفت: با توجه به اهمیت دغدغه های اقتصادی رهبری و مردم، شعب ویژه ای که متشکل از قضات مجرب است در دادسرا، دادگاه ها و شعب تجدیدنظر تشکیل شده اما به هر صورت تمامی مسئولان باید نگاهشان نگاه حمایتی از فعالیت های سالم اقتصادی و قانونی باشد.

مرتضوی افزود: کمیسیون حل اختلاف صنعت باید قانونی شود و به عنوان یک نهاد شبه قضایی فعالیت کند و ماده واحده ای به همراه شیوه نامه توسط این معاونت تهیه و در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و به دنبال تصویب آن در صحن علنی مجلس هستیم و در این زمینه مدیران صنایع باید به ما کمک کنند.

وی گفت: مدیران صنایع باید از ظرفیت قوانین موجود در زمینه بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاریهای سالم و تولید ملی استفاده کنند و قطعاً دستگاه قضایی درا ین زمینه حامی فعالیت های اقتصادی است و این مسأله را در عمل به اثبات رسانده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: چنانچه تمامی سازمانهای مسئول حمایت از صنعت و تجارت را اولویت اول اقدامات خود قرار دهند شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.